![](https://indexadhu.hit.gemius.pl/redot.gif?id=nSCbubuYpDWJZLZs0TssLrbt33Lk5kbipuiZrkg89G3.g7/stparam=skrjjshgja/fastid=eeorncrnbsilkneetelidigetojp/nc=0)
![Párizs minket is várt: az Index helyszíni stábja is rácsatlakozott az olimpiára](https://kep.cdn.indexvas.hu/1/0/5747/57478/574785/57478563_4251271_8faf1cbc1b9d98fe8cf5c41d22bcb69e_wm.jpg)
A DR egyébként alapvetően kis létszámú csapatokkal dolgozik, a legtöbb munkát a különböző projektek kapcsán létrehozott csoportok végzik. A 2004-es évben a cég nettó bevétele valamivel 300 millió forint alatt volt, ezt tavaly sikerült 500 millió forint fölé tornászni, s 2006-ra további bevételnövekedéssel kalkulálnak.
Egy átlagos számítógépes játékprogram hazai kifejlesztése 20-24 hónapig tart és 1,5-3 millió euróba kerül, ezzel szemben külföldön ennek többszörösét is felemésztheti a fejlesztés: akad példa 100 milliós nagyságrendű büdzsére is. Egy-egy játékból 150-200 ezer darabot kell értékesíteni ahhoz, hogy a fejlesztés ára megtérüljön és nyereséggel is számolhasson a társaság.
Összehasonlításképpen, a magyar piac felszívóképessége kiugró sikercím esetén 12 ezer darabra van hitelesítve, ez azonban nagyon ritka, az átlagos sikerjáték Magyarországon 3-5 ezer példányban kel el. A magyar szakemberek tudása ma is keresett a világpiacon, a tapasztalatok azonban azt mutatják, hogy a magyarok versenyképes jövedelmekkel és remek légkörű stúdiók kialakításával sikerrel veszik fel a versenyt a külföldi versenytársakkal.
A játékfejlesztéssel foglalkozó magyar cégek száma jelenleg tíz körül mozog - a DR az alkalmazottak és a párhuzamosan futó projektek száma alapján piacvezető. A teljes magyar játékszoftverszakma éves árbevétele mintegy 1,5 milliárd forint, s a nagyobb magyar fejlesztők szinte kivétel nélkül a világpiacra termelnek, általában már szerződés, tehát külföldi megrendelés alapján.