Miután egész tavasszal ment az alkudozás a Microsoft és a Yahoo között, utóbbi végül visszautasította a redmondiak 47,5 milliárd dolláros felvásárlási ajánlatát, és inkább a Google-lel kötött online hirdetési szövetséget. A Yahoo ennél jóval többet ér - ez volt a végső érv, ami meghiúsította minden idők egyik legnagyobb cégfelvásárlását a technológiai szektorban.
A Yahoo részvényárfolyama azóta folyamatosan csökken, a Google-féle szövetség nem hozta meg a várt eredményt (a konkurencia monopóliumot kiáltott, megfúrta az üzletet a versenyhivatalnál), és a gazdasági válság sem tett jót a cégnek. A Microsoft ajánlata részvényenként 33 dollár volt; a Yahoo papírjainak árfolyama azóta a már átmenetileg tízdolláros határ alá is süllyedt. A cég társalapítója, és a felvásárlás fő ellenzője, Jerry Yang novemberben kijelentette, hogy hajlandó lemondani, ha a vezérkar megfelelő utódot talál a helyére. Közben a felvásárlás egyik fő támogatója a vezérkarban, Carl Icahn milliárdos befektető tovább növelte befolyását és tulajdonrészét: ma a cég 5,5 százaléka az övé.
A hajlandóság tehát a Yahoo részéről már egy ideje megvan a tárgyalások újrakezdéséhez, azonban a Microsoft irányából nyár óta folyamatosan olyan nyilatkozatok jelentek meg, hogy őket már nem érdekli az üzlet. Aztán most kiderült, hogy mégis: a két cég két iparági veterán, Jonathan Miller (az America Online volt vezérigazgatója) és Ross Levinsohn (a Fox Interactive ex-elnöke) vezetésével egy külön menedzsmentet hozott létre, akik tízmilliárd dolláros tőkével gazdálkodva próbálják elsimítani a felvásárlás körüli problémákat. A pénz felét a Microsoft, felét pedig külső befektetők adják, és arra fogják felhasználni, hogy a Yahoo-ban akkora részesedést vásároljanak össze, amivel meg tudják szavazni a Microsoft új ajánlatának elfogadását.
A Times Online értesülései szerint az üzlet célja ezúttal nem a teljes Yahoo bekebelezése, csak a keresőbiznisz, és a hozzá tartozó hirdetésszervezési rendszer a tét, ezért húszmilliárd dollárt fizetne a Microsoft - a tartalomszolgáltatást, a Yahoo email- és csevegőszolgáltatását nem érintené a felvásárlás. Szakértők szerint a két cég keresőbizniszének összeolvasztása évi kétmilliárd dollár plusz bevételt hozna.
A 40 milliárd dollárosra becsült online hirdetési piac forgalmának felét a keresésekhez kapcsolódó reklámok generálják, ezen a területen pedig a Google a király 77 százalék körüli piaci részesedéssel a Yahoo 18, és a Microsoft 5 százaléka mellett.