A Google első hivatalos nyilatkozatát az ügyben David Drummond, a cég egyik alelnöke tette meg a cég blogjában, azzal a felütéssel, hogy a Microsoft a Yahoo-val megerősödve vajon monopolhelyzetbe kerül-e a online piacon, és ez jó-e az internet fejlődésének. Nem meglepő módon arra a következtetésre jut, hogy a felvásárlás nemcsak a Google számára fenyegető (amit egyébként éppen a Microsoft vádol most azzal, hogy egészségtelen módon domináns helyzetben van), de az egyszeri internetező sem fog jól járni vele.
Mi tartaná vissza a Microsoftot attól, hogy az operációs rendszerek és a böngészők piacán már többször bevetett, nem éppen fair play-díjas üzleti praktikáit bevesse az online hirdetések, a levelező- vagy csevegőprogramok konkurenciaharcában is? - teszi fel a költői kérdést Drummond, amjd tovább szítja a hangulatot: "Ez nem egy egyszerű üzleti tranzakció, amikor az egyik cég megveszi a másikat. Most arról van szó, hogy veszélybe kerülhetnek az internet alapvető értékei, a nyitottság és az innováció."
Elemzők közben már azon elmélkednek, hogy vajon mit kezd majd a Microsoft a borsos áron (a hírek eddig 44 és 46 milliárd közötti összegekről szóltak, a legújabb jelentések szerint a licit 42 milliárd) a tulajdonába kerülő Yahoo-birodalommal.
Ian Campbell, a Nucleus Research elemzője azt jósolja, az MSN portált be fogják olvasztani a Yahoo oldalába, és a Microsoft nem netes alkalmazásainak is jót tehet a Yahoo: megszülethet a Word vagy az Excel online verziója, és a Yahoo szolgáltatásai beépülhetnek az Internet Explorerbe, vagy akár a következő Windowsba. A legnagyobb horderejű változást azonban nem is nagyon fogják az egyszeri felhasználók meglátni, mivel az a két cég hirdetéskiszolgáló rendszereinek egyesítése, amivel az online reklámok piacán érhetnék utol, vagy talán előzhetnék is meg a Google-t.