További Üzlet cikkek
Azt tapasztaltam, hogy a Freestart szolgáltatása szinte semmivel sem gyöngébb, mint az Axeleróé (régen az is volt egy ideig), egyetlen hibája, a nehéz rácsatlakozás. Ismerem a modemes internetezés minden nyűgét, én is vártam az este hat órát, a zúgó gép mellett aludtam éjszaka, bosszankodtam, hogy néha több mint 300 újratárcsázás után sem tud felkapcsolódni és a WWW nekem is World Wide Waiting-et jelentett.
Ingyen ADSL két hónapig
Miután megmondtam a pontos lakcímem, azt mondták, hogy az a bizonyos térkép rossz és nálam is lehet ADSL. Hozzátették, hogy azért még előtte kell csinálni egy vonalellenőrzést, de mivel a mi körzetünkben bőven van még kapacitás és a vonal is alkalmas, így az már csak formaság. A biztonság kedvéért felhívtam az 1212-t is ugyanezzel a kérdéssel és ott is azt a választ kaptam, hogy előreláthatólag egyértelműen alkalmas a vonal ADSL-re.Ez már elég biztosítéknak látszott ahoz, hogy belevágjak, de ekkor még nem tudtam mi áll előttem.
December 11-én rendeltem meg a Datanet-nél a "Home" csomagot. Azt mondták, másnap elküldik a Matávnak a rendelést a vonalellenőrzésre, és ha megfelelőnek találják a vonalat, akkor a kiépítés azonnal megkezdődik.Megvettem a hálózati kártyát is, annyira biztos voltam a sikerben, hiszen mind a Datanettől, mind a Matávtól biztató híreket kaptam.Abban bíztam, hogy ha a januárban még nem is, de legalább februárban ingyen lóghatok a hálón az akciónak megfelelően.
Vártam, eltelt két hét, ami megint bizakodásra adott okot, mert ha a vonalellenőrzés rossz lett volna, akkor a Matávnak erről néhány napon belül értesítenie kellett volna és akkor az egész stornó, de nem jött semmi értesítés.
Nem megfelelő a vonal
Megint valami furcsa megérzéstől vezetve felhívtam a Matávot, ahol a vonalellenőrzés eredményéről érdeklődtem.Az ügyfélszolgálatos hölgy kapásból rávágta: nem lett jó a vonalellenőrzés. Kérdezem, hogy lehet az, hiszen előtte azt mondták, a vonal alkalmas és kapacitás is van bőven.Azt mondja, várjak, sokáig halgatom a Matáv-dallamokat, mire visszajön és azt mondja, hogy azt mondták, hogy nincs meg a technikai háttér. Aztán mellébeszél, általános értelmetlenségeket rizsázik, azt hiszi hülye vagyok. Még azt is mondta, hogy ők már régen elküldték a Datanetnek a vonalellenőrzés eredményét és nem nekik, hanem a Datanetnek kellett volna erről engem kiértesíteni.
Hívom a Datanetet, sokára veszik fel. Elmondom, mit mondtak a matávosok. Ők azt mondják, hogy ők az égvilágon semmi választ nem kaptak még a Matávtól, de egyébként is a Matávnak kéne kiértesíteni.Azt tanácsolják, várjak.
Eltelik néhány nap, megint hívom a Matávot, hogy még mindig nem kaptam értesítést és most vajon hol tart az ügy. A másik ügyfélszolgálatos hölgy is megerősíti, hogy a vonalellenőrzés eredménye rossz lett és erről most már 1-2 napon belül megkapom a levelet. Megint eltelik néhány nap, de semmi. Megint hívom a Matávot és kérek egy olyan telefonszámot, ahol azokkal tudok beszélni, akik a vonalellenőrzést csinálják. Megadja a XV. kerületi ADSL-esek számát.
Felhívom, kezdem mondani, hogy mit akarok, de kiderül, hogy ez a VII. kerületi ADSL-esek száma, azt mondják, hogy mindenkinek ezt adják meg.Ő is ad egy számot a XV. kerületi ADSL-esekhez. Felhívom, de azt mondják, hogy ők bár a XV. kerülettel foglalkoznak, de nem ADSL-lel, hanem ISDN-nel, de ne búsuljak, ők is adnak egy számot. Felhívom azt is, és végre helyben vagyok. Elmondom, mi a helyzet és ő is megerősíti a szomorú hírt a vonalellenőrzés eredményéről, de azt mondja, hogy ad egy számot, és beszéljek a műszerészekkel, akik a vonalellenőrzést gyakorlatilag végzik.
A szerelők nem tudnak az ügyről
Felhívom, morcos szaki veszi fel. Érdeklődök a vonalellenőrzés eredményéről és legnagyobb meglepetésemre azt mondja, hogy erre a számra még nem is kaptak megbízást. Mondom, neki, hogy az ügyfélszolgálaton egyértelműen azt mondták, hogy megvolt már a vonalellenőrzés és nem lett jó. Erre kicsit ingerülten válaszol: "ÉRTSE MEG URAM, NEM KAPTUNK ERRE A SZÁMRA RENDELÉST!"
Megint fölhívom az 1212-t és mondom a hölgynek, hogy beszéltem a műszerészekkel, akik szerint még nem is volt vonalellenőrzés.A hölgy erre azt mondja, hogy márpedig az ő gépében az van, hogy volt vonalellenőrzés és megérti, hogy nekem ez fáj, de ez így van és a Datanetet hívogassam, már elküldték az értesítést nekik. Kicsit meglep ez a stílus.
Megint eltelik 1-2 nap és felhívom a Datanetet, elregélem eddigi hányattatásaimat, mire a hölgy elmondja, hogy ez sajnos nem egyedi eset, a Matávnál valahol elakadtak a dolgok, de megígéri, hogy személyesen néz utána az ügyemnek és néhány napon belül felhív, hogy mire jutott. Nyilván valami eget rengetően fontos dolog jöhetett közbe neki, mert nem hívott.
Megint felhívom a Datanetet, kapcsolják a műszakiakat, de nem veszik fel. Újrahívom és mondom, hogy nem vették föl.Azt mondja, hogy most nagyon terheltek a kollégái, hívjam később. Most már én is terhelt vagyok, de én még fizetek is érte.
Másnap megint hívom a Datanetet, sokára veszik fel. De csodák-csodája azt mondják, hogy megkapták a Matávtól a papírt, jó lett a vonalellenőrzés eredménye és már meg is kezdődőtt a kiépítés. Felhívom megint a Matávot és elmondom, mit mondtak a Datanetnél. Azt mondja az ügyfélszolgálatos, hogy márpedig az ő gépe szerint nem lett jó a vonalellenőrzés, és punktum.Most már végképp nem értek semmit. Várok megint és reménykedek.
ADSL nélkül telik az első ingyenes hónap
Január közepén felhívott a Matáv egyik ügynöke, hogy rendeljem meg a Csevegő díjcsomagot. Úgy tájékoztatott, hogy semmi különbség nincs a jelenleg használt Bázis díjcsomaghoz képest, csak így hosszabb telefonálásnál kedvezményt kapok. Mivel ennek csak előnyét láttam, ezért megrendeltem.
Január végén felhívom a Matávot és érdeklődöm, hogy mi van már? Megint többszörös telefonszámadogatás kezdődik, aminek végén sikerül elérnem a szerelői bázist. Ahol mély sajnálattal közlik, hogy a készülékek elfogytak és áll az egész ADSL szerelés.
Kapok egy levelet a Datanettől, amiben leírják, hogy a Matáv leállt a szereléssel, így a késés nem miattuk van és ha valakinek hülyeséget mondanak a Matáv ügyfélszolgálaton, írjuk fel az ügyfélszolgálatos nevét, a hívás időpontját és küldjük el nekik.
Nekem se kellett több, hívtam az 1212-t. Az elején érthetetlenül elhadarta a nevét a hölgy és miután a vonalellenörzésről érdeklődtem, megkaptam a szokásos választ.Ezután megkérdeztem a nevét, de mikor megmondtam, hogy miért érdekel, nem volt hajlandó elárulni. Pedig feltételeztem ennyi korrektséget - én naiv - , hiszen az nem az ő hibája, ha rosszul van a gépében, így neki nincs is mitől tartania.
Megint várok és már kezdek belenyugodni, hogy a február ingyenességét is elvesztem és csak még jobban bosszantanak azok a pletykák, miszerint a Matáv az Axelerósokat előreveszi, hogy a Datanet előfizetőket megszívassa és ne tudják kihasználni az első két hónap ingyenességét, amiért nem hozzájuk mentek.
Modemes internet 30 ezerért
Februárban kijön a telefonszámla és padlót fogok.Csúcsidőn kívüli internet díjaként 35 ezer forint szerepel, a Bázis díjcsomag helyett már Csevegőt írnak, viszont nincs Mindenkinek csomag. Pánikszerűen hívom az 1212-t. Kiderül, hogy a Csevegő díjcsomag megrendelésével automatikusan törlődik a Mindenkinek díjcsomag és erről az ügynöküknek tájékoztatnia kellett volna. Azt javasolják, írjak számlareklamációt. Részletesen leírom a történteket, miszerint a tájékoztatás hiányossága miatt én abban a hitben interneteztem, hogy a Mindenkinek csomagot használom.
Nemsokára telefonáltak, hogy megvizsgálták az ügyet, a reklamációm jogosnak bizonyult és korrigálják a számlát. Mivel csak február végén tudtam meg, mi a helyzet, a következő számlát is korrigálják. Hamarosan kijött a korrigált januári számla, azt hittem, ezzel vége. Február végén telefonálnak a Matávtól, hogy jönnének beszerelni a cuccot, vagy csütörtök (febr. 28.) délelőtt 10-12 között vagy csak két hét múlva este. Az első időpontban állapodunk meg.
Elintézem, hogy otthon tudjak lenni a szent napon. Eljön a csütörtök, várom a szerelőket. Elmúlik 12 is, nem jönnek. Felhívom a szerelői bázist. Készségesen felajánlják, hogy akkor majd egy másik napon jönnek. Ezek azt hiszik, hogy az embernek nincs is más dolga, csak hogy várja őket otthon, hátha méltóztatnak kijönni. Ragaszkodom a mai naphoz. Azt mondják felhívják a szerelőket, hogy hol vannak? Öt perc múlva csöng a telefon. A szerelők mentegetőznek, hogy késnek egy órát, de 1-re itt lesznek. Elmúlik 1 óra, nincsennek sehol, végül 2 órára sikeresen megérkeznek. 15 perc alatt beszerelik a cuccot és mennek.
Továbbra is alkalmatlan a vonal
Ekkor megszólalt bennem a kisördög. Felhívtam a Matávot és megint a vonalellenőrzésről érdeklődtem, mosolyogva halgattam a választ, miszerint nem lett jó. Hát, ez baromi érdekes, éppen most szerelték be az ADSL-es dobozokat, úgyhogy nem ártana már update-elni az infókat a Matávnál.
Megkapom a februári telefonszámlát is, ígéretük ellenére ezt nem korrigálták. Megint felhívom őket, elmagyarázom, mi a helyzet, néhány percig tanakodnak, majd biztosítanak, hogy ezt a számlát is korrigálják, nem kell még egy számlareklamációt küldeni.
Néha kisebb zökkenőkkel, de működik az ADSL-em és beváltotta a hozzáfűzött reményeket. Már gondoltam előbb is, hogy leírom vergődésemet, de aztán mégse tettem, mert minél előbb el akartam felejteni ezt a rémálmot. De most amikor a Matáv megsemmisítő csapásra készül az internetes kedvezmények megszüntetésével, felszínre hozta a bennem maradt indulatokat. Minden együttérzésem a modemeseknek.