Az online értékesítés a kiskereskedelem teljes forgalmának 5,4 százalékát tette ki, derül ki az országos kiskereskedelmi szövetség online részlege, a Shop.org és a Forrester Research internetes piackutató közös felméréséből. A készítők ugyan a százötven megkérdezett cég nevét nem árulták el, de azt mondják, hogy ezen cégek negyvenöt százaléka legalább tízmillió dolláros forgalmat bonyolított le tavaly, és hetvenkilenc százalékuk ért el profitot, szemben az egy évvel korábbi hetven százalékkal.
Jól fizetnek
Az online eladás a kiskereskedő cégek profitjának motorjává kezd válni, hiszen amíg egy tipikus hagyományos bolt üzemi haszonkulcsa 3-10 százalék, az online cégeknél ez átlagosan 21 százalék. Az értékesítés fő hajtóereje az utazási szegmens, ez a kategória ugyanis 43 milliárd dollár árbevételt generált; a sorban a hardverek és a szoftverek követik. A számítógépes kategóriában az eladások nem kevesebb, mint negyvenhárom százaléka az interneten bonyolódott.
A nyereséges működés elérésében az értékesítés megugrása mellett főszerepet játszott az is, hogy az egy megrendelésre jutó marketingköltséget a tavalyelőtt még 10 dolláros átlagról 2 dollárra sikerült leszorítani, és bár közben a vevők egy megrendelésére eső kiszolgálási költsége 1,9-ről 2,3 dollárra emelkedett, a kiszállítási díjat 6,3-ról 9,8 dollárra tudták növelni.
Tovább nő
A piackutatók jóslata szerint az idén az online értékesítés árbevétele 27 százalékkal, 144 milliárd dollárra növekszik, és bizonyos kategóriákban több mint 40 százalékos lesz a bővülés, mert egyre több nő vásárol online. A fő nyertesek ezért a szakemberek szerint az egészségügyi és szépségápolási szerek (61 százalékos felfutás várható), a ruházati cikkek (42 százalékos növekedés), a virágok és ajándékok eladásai (41 százalékos emelkedés) lesznek.