
További Üzlet cikkek
Egy évvel ezelőtt, az IPH elindításakor arról számoltunk be, hogy a fejlesztés során összesen 4100 munkahelyet kívánnak gépesíteni, tízezer munkavállalót képeznek tovább, és hétszáz postahelyet kapcsolnak be az országos hálózatba. Információink szerint az IPH rendszerében jelenleg 495 gépes posta és 157 iPosta működik, amely 2500 modernizált munkahelyet jelent.
Év év végére teljesülnek a célok
Kőhalmi Tibor, a Magyar Posta sajtókapcsolati osztályvezetője elmondta, hogy az idén további 52 iPosta telepítésére kerül sor, így ez év végére teljesülhet a kitűzött cél: 495 gépesített és 209 iPosta, azaz összesen 704 modernizált postahely lesz Magyarországon. Az osztályvezető elmondása szerint munkájukat legfeljebb az lassította, hogy időközben számos új funkciót vezettek be.
Csak a forgalmas helyek modernizálódnak
Köhalmi Tibor elmondta, hogy a programban részt vevő postahelyek kiválasztása a forgalom nagysága alapján történik. Ennek megfelelően a legforgalmasabb helyeken iPostát, a kisebb forgalmúakon gépes postát alakítanak ki, a többi helyen azonban továbbra is számítógép nélkül dolgoznak az alkalmazottak. Az utóbbi postákon keletkező információk azonban nem csak papíron léteznek, az adatokat ugyanis a feldolgozó-adatrögzítő postákon bejuttatják a rendszerbe.
Vajon mennyibe került?
A rendszer kiépítésének teljes költsége üzleti titok. A gépesítés számokban is kifejezhető előnyeire, például az ügyintézés gyorsulására és olcsóbbodása vonatkozó kérdéseinkre azt a választ kaptuk, hogy erről csak a rendszer teljes telepítése után lesznek információik. A Magyar Posta egy elégedettségi vizsgálatot fog készíteni, amely egyaránt kiterjed a postai munkatársakra és az ügyfelekre is.
Informatív, de nem tökéletes
A posta honlapjának nyitóoldalán megtalálható menüpontok közül a szolgáltatások rész a legérdekesebb, itt ugyanis az érdeklődők mindent megtudhatnak többek között a küldemények címzéséről és díjszabásáról, a bélyegekről és a csodálatos díszlapokról. Tulajdonképpen ennek az informatív oldalnak kellene a nyitólapon szerepelnie, hiszen az emberek többsége feltehetően nem az animált menük miatt keresi fel a világhálón a Magyar Postát.
A honlapon egyébként csak kisebb hiányosságokra bukkantunk, például Mozilla böngészővel nem igazán működik, néha percekig nem reagál a kattintásra, a formanyomtatványokról készült minták pedig elég rossz minőségűek. Az oldal azonban hamarosan megújul, mondta el az Indexnek Kőhalmi Tibor: "a honlap három éve készült el, azóta csak karbantartási illetve frissítési munkálatokat végeztünk rajta. Nemrég egy projektet indítottunk útjára, mely szerint az év második felére a posta honlapja megújul."
A Posta, mint e-kereskedő?
A cikk írása közben sajnos váratlanul bezárt a "Click-Pakk" menüpont alatt elérhető internetes áruház, ezért sajnos nem tudtuk alaposan áttekinteni a Magyar Posta online kínálatát. A Posta Elektronikus Piactér (PEP) azonban üzemel, és azt is sikerült megtudnunk, hogy ez egy profitorientált, piaci alapokon működő e-kereskedelmi rendszer, amely alkalmas a posta és más nagyvállalatok hagyományos beszerzési eljárásainak elektronikus támogatására. (A közbeszerzés alá eső beszerzések az ettől független Elektronikus Közbeszerzési Rendszeren keresztül intézhetők el.)
Összességében azt tapasztaltuk, hogy a Magyar Posta már rámerészkedett a modernizáció felé vezető ösvényre, ám egyelőre bőven vannak hibái és hiányosságai.
