
További Üzlet cikkek
![]() |
Több, mint 750 millió Font veszteség |
A Rover a huszadik századi brit ipar mintapéldánya. Megélt jobb, és rosszabb napokat is, most minden jel szerint ismét rosszakat lát. A II. világháború után a cég jelentős fejlődésen ment keresztül, köszönhette ezt annak, hogy a britek gyakorlatilag minden egyes autót megvásároltak, amit a gyárból kikerült. Az 1904 óta fennálló gyár mindig népszerű volt a brit honpolgárok körében, köszönhette ezt megfizethető és jó minőségű autóinak. A sötét felhők a 70-es években kezdtek gyülekezni a cég felett, mivel az nem tudott lépést tartani a technikai fejlődéssel. A megmaradásért vívott harc utolsó fejezeteként értékelték, amikor 1994-ben a BMW AG megvásárolta a Rover-t, bízva abban, hogy a követelményeknek megfelelő szintűre fejlesztheti. A német vállalatot főleg a Land Rover csoport érdekelte, de akkoriban a brit cég többi egysége is jó üzletnek tűnt.
![]() |
Joachim Milberg, a BMW-csoport vezérigazgatója Betelt a pohár |
Az eladástól függetlenül a BMW megtartja magának a Land Rover-t és a Mini-t, amelyek jelentős profitot termelnek. Csak veszteséges üzemeket adnak el, beleértve a hírhedt longbridge-i gyárat is. Longbridge nevét azzal érdemelte ki, hogy az elmúlt évben itt készült a legkevesebb autó egy munkásra számítva. Az inkriminált gyáregységben 30 db autót állított elő egy munkás egy év alatt, ezzel szemben például a Nissan sunderland-i gyára fejenként 105-öt termelt.
Az eladást hivatalosan csütörtök délután jelentették be, a Rovert a brit érdekeltségű Alchemy vásárolta meg, amely eddig egészen más körökben forgott. A BMW elmondása szerint a Roverre több kedvező ajánlat is érkezett, ezek közül az Alchemy lett a szerencsés, vagy szerencsétlen nyertes.
