További Üzlet cikkek
Elmúltak azok az idők, amikor a meta tagbe írt "sex, blowjob, gangbang" kifejezésekkel el lehetett érni, hogy mindenre első találatként jelenjen meg egy oldal a keresőben.
A Google megjelenésével megváltozott az internetkeresés, így megváltoztak a keresőmarketing technikák is. A Google így írja le a relevanciát a linkek alapján mérlegelő algoritmust:
A PageRank a web egyedülállóan demokratikus természetére támaszkodik, annak hatalmas linkstruktúrája alapján határozza meg egy oldal értékét. A Google egy A-ról B-re mutató linket alapvetően egy A által B-re leadott szavazatnak vesz. A Google nem csak a szavazatok puszta mennyiségét nézi, de elemzi a szavazatot leadó oldalt is. Egy "fontos" oldalról jövő szavazat többet nyom a latban és "fontossá" tesz más oldalakat.
Az optimalizált oldalt az emeli feljebb a keresési találatok között, ha sok jelentős oldal linkel rá, ezen kívül az sem árt, ha a keresett kifejezés a tartalomban előfordul párszor.
Légy kedves a robottal
A SEO iparág szereplői, mint az AddMe, Submit Express, vagy a hatékony nevű Search Engine Optimization Inc. minden lehetséges eszközt bevetnek, hogy az ügyfelek a pénzükért a lehető legmagasabbra röppenjenek a találatok között. Munkájuk során azonban nem verhetik át a keresők frissítését végző robotokat, hanem inkább kedvesnek kell lenniük velük.
Ahogy a Google SEO tájékoztatója fogalmaz: senki sem garantálhatja az első helyet a találatok között. Aki úgy optimizál, hogy közben rombolja a keresés minőségét, az egyhamar letiltják.
"Egy-egy új látogató megszerzésének költsége a keresőkön keresztül a legkisebb. Mindemellett a keresőkből érkező irdatlan nagyságrendű forgalomnak (látogtók összességének) két előnye van; folyamatosan megújul és rendkívül tiszta." - állítja Bánóczy Zoltán, az ekommando munkatársa.
"A csalások jelenlegi sokszínűsége és figyelemreméltó kidolgozottsága akár oda is vezethet, hogy a keresés élménye, eredményessége drasztikusan romlik. Érdekes lenne a mai online világ, ha keresőminőségben (találatok valódi relevanciájában) 10 évet esnénk vissza. Az lenne csak az igazi dotkomkress!" - figyelmeztet Bánóczy Zoltán.
Fokozódó érdeklődés
"Trükközni lehet. De egy komoly SEO nem trükköz, mert a Google tiltó listáján lenni nem nagy élmény." - fogalmaz Zalka Ernő, a Vendégváró.hu fejlesztes vezetője, aki a turisztikai portál optimalizálásához olyan szoftvert írt, amellyel elemezhető, hogy a különböző kereséseknél milyen pozícióban jelenik meg a konkurens illetve a saját szájt.
"Valahol 'megéri-nem éri' határán mozog a dolog a cégek szempontjából. Tudniillik a cég már kiadott egy csomó pénzt a weboldalra, most kér a SEO is egy csomó pénzt, a weboldal átalakítása is pénz lesz, és nincs azonnali, közvetlen, garantált hatása: az egészet ott megette a rosseb, pedig három másodperc TV-reklám árából kijönne a cech. Bátor és stratégiai szemléletű az a cég, aki belevág." - vélekedik Zalka Ernő.
Mindkét szakember úgy látja, hogy hazánkban fokozódik az érdeklődés az oldalak keresőre optimalizálása iránt.