Utánajártunk, hogy az extrém internetezők mennyi bevételtől foszthatják meg a szolgáltatókat, hiszen a T-Online is azért mondta föl ötven előfizetőjének a szerződését, mert állítása szerint havonta sok milliós veszteséget okoztak. Információink szerint a T-Com nagykereskedelmi forgalomarányos tarifája körülbelül bruttó száz forint gigabájtonként, amiből még mennyiségi és időszakos kedvezmények is lejönnek. Áfa nélkül nyolcvan forinttal számolva a T-Online által extrém internetezőnek nevezett előfizetők havi 170-540 gigabájtos adatforgalma ügyfelenként 13-43 ezer forintba került a cégnek.
Ezek az átalánydíjas ügyfelek azonban körülbelül nettó tízezer forintos havi díjat fizetnek, amiből ki kell vonni a forgalomarányos nagykereskedelmi csomag alapdíját, nettó ötezer forintot, így tehát ügyfelenként a nettó havi veszteség 8-38 ezer forint.
Könnyen kiszámolható, hogy az ötven felmondott ügyfél egy év alatt 7,8-22,8 millió forint veszteséget termel, ugyanakkor azt is érdemes figyelembe venni, hogy a T-Online éves árbevétele több mint 15 milliárd forint lehet, azaz a néhány milliós veszteség százalékban gyakorlatilag nem mérhető, ráadásul más, keveset fogyasztó ügyfeleken még nyerhet is a szolgáltató. (A T-Online elődjének, az Axelero Internetnek a 2004-es bevétele 19,8 milliárd forint volt.)
A T-Online a cikk megjelenéséig nem reagált a megkeresésünkre.
Eljárás, felmondás
Juhász Károly, a hírközlési fogyasztói jogok képviselője lapunknak azt nyilatkozta, hogy a T-Online teljesen jogszerűen mondta fel ötven előfizetőjének a szerződését, de meglehetősen rossz indokot választott. Ráadául a felmondás előtt elfelejtett szólni az ügyfeleinek, hogy nem a neki tetsző módon használják a szolgáltatását.
A szakértő szerint könnyen elképzelhető, hogy a korlátlannak meghirdetett csomagok megtévesztik a fogyasztókat, ezért a Gazdasági Versenyhivatalnál az ügy kivizsgálását kezdeményezte. A hivatal bejelentette, hogy megkapta a kérelmet, és megvizsgálják, hogy indítanak-e eljárást.