Vendel
7 °C
19 °C

Néha úgy érzed, mintha két valóság létezne?

Több infó

Támogasd a független újságírást, támogasd az Indexet!

Nincs másik olyan, nagy elérésű online közéleti médiatermék, mint az Index, amely független, kiegyensúlyozott hírszolgáltatásra és a valóság minél sokoldalúbb bemutatására törekszik. Ha azt szeretnéd, hogy még sokáig veled legyünk, akkor támogass minket!

Milyen rendszerességgel szeretnél támogatni minket?

Mekkora összeget tudsz erre szánni?

Mekkora összeget tudsz erre szánni?

Extrém veszteség a letöltésen?

2005.08.10. 14:26
Internetszolgáltatói körökből származó adatok alapján kiszámoltuk, hogy nagyjából mekkora kárt okozhatnak a sokat letöltő ügyfelek egy forgalomarányos nagykereskedelmi csomagot vásárló cégnek.

Utánajártunk, hogy az extrém internetezők mennyi bevételtől foszthatják meg a szolgáltatókat, hiszen a T-Online is azért mondta föl ötven előfizetőjének a szerződését, mert állítása szerint havonta sok milliós veszteséget okoztak. Információink szerint a T-Com nagykereskedelmi forgalomarányos tarifája körülbelül bruttó száz forint gigabájtonként, amiből még mennyiségi és időszakos kedvezmények is lejönnek. Áfa nélkül nyolcvan forinttal számolva a T-Online által extrém internetezőnek nevezett előfizetők havi 170-540 gigabájtos adatforgalma ügyfelenként 13-43 ezer forintba került a cégnek.

Ezek az átalánydíjas ügyfelek azonban körülbelül nettó tízezer forintos havi díjat fizetnek, amiből ki kell vonni a forgalomarányos nagykereskedelmi csomag alapdíját, nettó ötezer forintot, így tehát ügyfelenként a nettó havi veszteség 8-38 ezer forint.

Könnyen kiszámolható, hogy az ötven felmondott ügyfél egy év alatt 7,8-22,8 millió forint veszteséget termel, ugyanakkor azt is érdemes figyelembe venni, hogy a T-Online éves árbevétele több mint 15 milliárd forint lehet, azaz a néhány milliós veszteség százalékban gyakorlatilag nem mérhető, ráadásul más, keveset fogyasztó ügyfeleken még nyerhet is a szolgáltató. (A T-Online elődjének, az Axelero Internetnek a 2004-es bevétele 19,8 milliárd forint volt.)

A T-Online a cikk megjelenéséig nem reagált a megkeresésünkre.

Eljárás, felmondás

Juhász Károly, a hírközlési fogyasztói jogok képviselője lapunknak azt nyilatkozta, hogy a T-Online teljesen jogszerűen mondta fel ötven előfizetőjének a szerződését, de meglehetősen rossz indokot választott. Ráadául a felmondás előtt elfelejtett szólni az ügyfeleinek, hogy nem a neki tetsző módon használják a szolgáltatását.

A szakértő szerint könnyen elképzelhető, hogy a korlátlannak meghirdetett csomagok megtévesztik a fogyasztókat, ezért a Gazdasági Versenyhivatalnál az ügy kivizsgálását kezdeményezte. A hivatal bejelentette, hogy megkapta a kérelmet, és megvizsgálják, hogy indítanak-e eljárást.