Portál helyett alkalmazások
A Vivendi a Napster-típusú fájlcserélő hálózatok hatalmas sikerén fellelkesülve "alkalmazás alapú" jövőt vizionál magának, és egy 36 millió médiafogyasztót elérő hálózatot épít ki a következő hat hónap során. Az illetékesek nem fogalmaznak igazán konkrétan, de egy olyan zene-, és mozgókép-letöltő kliensprogramról lehet szó, amely marketingszempontból releváns adataink megadása, és az ezeknek megfelelő, targetált hirdetések megjelenítése ellenében ingyenesen, de legálisan teszi hozzáférhetővé a médiabirodalom szellemi termékeit.
Vetélytársai, a német Bertelsmann és az amerikai AOL Time Warner stratégiáját még csak sejteni lehet: a Bertelsmann a CDNow online CD-bolt, a zenetároló MyPlay.com és az internetes fájlcsereberét elsőként lehetővé tévő Napster bekebelezésével indult el ugyanarra, amerre a Vivendi az MP3.com, az Emusic.com, a GetMusic.com, az InsideSessions.com és a RollingStone.com megszerzésével halad. Eddig minden érintett előfizetéses szolgáltatásokról beszélt, most azonban Vivendi deklarálta: a nyomtatott sajtótól elhódított hirdetési bevételekkel fogja fedezni költségeit.