Az online hirdetésszolgáltatók (DoubleClick, Aquantive) után a közösségi oldalak, és a kisebb, kiegészítő webkettes szolgáltatások kerültek az óriáscégek célkeresztjébe. Vajon ki lesz a követkető internetmilliárdos?
Amerikában, bár kismillió közösségi oldal létezik, kettő számít igazán: a MySpace és a Facebook (a közösségi oldalak hirdetési piacának közel háromnegyedét ők ketten uralják). Mivel előbbi már elkelt (2005 nyarán mindenki azt hitte, megőrült Rupert Murdoch, hogy 580 millióért olvasztja bele az oldalt a News Corp. médiabirodalomba, ma már ennek sokszorosát éri), a Facebook maradt a legizgalmasabb "szingli" a piacon.
A pletykák szerint a felvásárlásra ácsingózók között a Google, a Microsoft, és a Viacom található: előbbi kettőnek nincs igazán sikeres saják közösségi oldala, utóbbi a News Corp nyomában próbálna maradni a bevásárlással. Az eredetileg egyetemistáknak szánt közösségi oldalnak 25 millió felhasználója van, és fotómegosztó oldalként is egyre sikeresebb, Amerikában a Flickrnél is népszerűbb ez a szolgáltatása. A Facebook árát elemzők 3 és 8 milliárd dollár közé becsülik.
Bebo
Anglia legnépszerűbb közösségi oldala a Hitwise adatai szerint a legnagyobb növekedési ütemet produkálja az egész műfajban. A húszmilliós felhasználói tábor a híresztelések szerint a Yahoo-nak érne egymilliárdot, hogy aztán a Flickrrel összeolvasztva állítson konkurenciát a MySpace-Photobucket mamutnak. Azt beszélik, a Yahoo eredetileg a Facebookot akarta volna megvenni, és egymilliárdig tartotta is a licitet, de aztán visszavonult, amikor nagyon elszállt az ár.
Feedburner és Wallstrip
A legfrissebb pletyka az RSS feedeket menedzselő Feedburnerrel kapcsolatban kapott szárnyra: a közel félmillió bloggal együttműködő szolgáltatót állítólag a Google venné meg, hogy a látogatottságelemző Google Analytics rendszerébe olvassza be. Árról egyelőre nem esett szó, de a Google a legutóbbi felvásárlásait elnézve nem éppen szűkmarkú, ha arról van szó, hogy elvegye a konkurensek kedvét a licitálástól.
Végül egy érdekesség, ami talán azt is megmutatja, mi lesz a következő felvásárlási hullám célpontja: a CBS tévétársaság a kósza pletykák szerint ötmillió dollárt adna a tőzsdei hírekkel foglalkozó videoblog Wallstripért.