További Üzlet cikkek
Jól megy az Amazonnak
A legnagyobb online-kiskereskedelmi vállalkozás, az Amazon.com Inc. jelentése szerint a hálaadási ünnepet követő három napban 700 ezer tételt értékesített, többet a tavalyinál. A Toys 'R' Us forgalmának jelentős lökést adott, hogy kínálata megjelent az Amazon site-ján. A Toysrus.com a harmadik negyedévben a tavalyi harmadik három hónaphoz képest hetvenszázalékos növekedéssel, 39 millió dollár árbevételt ért el.
Mindegyikükön túltehet azonban az Ebay Inc. aukciós site, amely a W.R. Hambrecht piackutató szerint a hálaadás idején elért forgalmának köszönhetően jó eséllyel túl fogja teljesíteni a negyedik negyedévre várt, 209,1 millió dolláros forgalmi előrejelzést. Ez több mint 55 százalékos növekedést jelentene 2000 azonos időszakához képest. A cég részvényárfolyama 70 dollárra nőtt a januári 26-ról.
Nem elég a növekedés
A Nielsen//NetRatings és a Harris Interactive másként vélekedik az elmúlt hónapról és a karácsonyi esélyekről. Az Ecommerce Times által idézett tanulmányuk szerint az amerikai fogyasztók által novemberben elköltött 5,3 milliárd dollár ugyan 10 százalékos növekedés tavaly novemberhez képest, ám ez 2001 legalacsonyabb havi növekedése.
Ezek az adatok szerintük arra utalnak, hogy a 2001-es karácsonyi szezon a korábban vártnál gyengébb lehet. A novemberi lassabb ütemű növekedés két erős hónap után következett. Mindez a gyengülő gazdaság és a terrortámadás ellenére is reménykeltőnek tűnt. Novemberben az előző hónaphoz viszonyítva is lassult a növekedés, az eladások 14 százalékkal nőttek, míg tavaly ugyanebben az időszakban 29 százalékkal.
Csak az online utazási szektor bővül
A szeptemberi visszaesés ellenére az utazási szektor növekszik a legdinamikusabban, a novemberi bővülés 42 százalékát adták az utazással foglalkozó site-ok. Ez arra utal, hogy a többi e-szektor számára a helyzet még a vártnál is rosszabb, lassuló növekedést mutatnak fel például a ruházati cikkek, a fogyasztói elektronikai termékek és a játékok.
A Nielsen//NetRatings és a Harris Interactive novemberben még abszolút favoritnak tartotta a játékokat árusító site-okat, amelyek november első hetében 66 százalékos forgalomnövekedést értek el. Igaz viszont, hogy mivel a csődök miatt a tavalyihoz képest jóval kevesebb szereplő van a piacon, a talpon maradóknak nagyobb szelet jut a tortából.