Ödön

Közeledünk a Naprendszer legtávolabbi célpontjához

2018.08.30. 12:02

A New Horizons űrszonda bő három éve tartotta történelmi randevúját a Plútóval, új célpontként pedig a Naprendszer egy idáig még sosem látott családtagját, a Neptunuszon túli aszteroida- és kisbolygóövezet, a Kuiper-öv 2014 MU69 számú égitestét, egy úgynevezett cubewanót jelöltek ki neki.

Bár a szonda a tervek szerint csak 2019. január 1-jén fogja elérni a 2014-ben felfedezett, 30 kilométer átmérőjű szikladarabot, már most elkészítette és hazaküldte az első képet az Ultima Thule nevet kapott objektumról:

A képet augusztus 16-án lőtte a szonda LORRI (Long Range Reconnaissance Imager) nevű eszköze, és valójában egy 48 képes sorozatból áll össze. Ebből a távolságból szabad szemmel még nehéz is kiszúrni a körülötte fénylő sok csillag miatt. Ugyanakkor a projektet irányító kutatók nagy örömére a felvételek arról tanúskodtak, hogy az Ultima Thule éppen ott van, ahol számítottak rá a Hubble űrtávcső képei alapján – írja az AstronomyNow.

Ahogy a Naprendszer felfedezésére indított legizgalmasabb küldetéseket bemutató cikkünkben írtuk, jövő év elején, a nagy találkozáskor a Plútótól 1,6 milliárd kilométerrel távolabb keringő Ultima Thule lesz a legkezdetlegesebb és a Földtől legtávolabbi világ, amit ember által készített űreszköz valaha elért, a New Horizons új fotói pedig valószínűleg ugyanúgy bejárják majd a világot, mint a Plútóról készült fantasztikus képek.