A csehek megadóztatják a Google-t és a Facebookot
A cseh koalíciós kormány megállapodásának értelmében Csehország hétszázalékos digitális adót vet ki az olyan nagy internetes cégekre, mint a Facebook vagy a Google – írja az MTI.
A CTK hírügynökség a pénzügyminisztériumtól és a CSSD-től kapott értesülésekre hivatkozva azt közölte, hogy a prágai pénzügyminisztériumnak május végéig kell kidolgoznia a vonatkozó konkrét javaslatot. A pénzügyi tárca konzervatív becslése szerint az adóból, amelyet 2020 közepén vezetnének be, évente mintegy ötmilliárd korona folyna be az államkasszába.
Alena Schillerová pénzügyminiszter elmondta, a digitális adó a legjelentősebb globális szereplőkre fog vonatkozni, egészen konkrétan azokra a végekre, amelyek globális szinten évente több mint 750 millió eurós forgalmat bonyolítanak le. Az adót állítólag nem a nyereségre, hanem az internetes cégek forgalmára vetik majd ki, az érintett cégeknek eddig kötelező lesz megnevezni egy képviselőt, aki a csehországi adókötelezettségeiket intézi.
Schillerová egyébként azt is kiemelte, hogy az intézkedéssel arra reagálnak, hogy az Európai Unió és az OECD szintjén sikertelen és lassú a megoldások keresése. Az európai uniós tagállamok pénzügyminiszterei még március közepén kaszálták el az európai szintű IT-különadót, miután Dánia, Finnország, Írország és Svédország sokadjára vétózta meg az ötletet.
A franciák és az osztrákok egyébként már kacérkodtak a digitális adóval, a magyar kormány pedig már három évvel ezelőtt uniós szintű szabályozást sürgetett a nemzetközi techcégekre.