Lazsálnak a Microsoft dolgozói Japánban, mégis jobban teljesítenek
A Microsoft japán részlegénél augusztusban tesztjelleggel bevezették a négynapos munkahetet, és ahelyett, hogy összeomlott volna a cég, 40 százalékkal emelkedtek az eladások, és még a költségek is csökkentek a tavaly augusztusihoz képest – írja a Bloomberg.
A "2019. nyári munka-magánélet választási kihívás" nevű program keretében a Microsoft Japan összes dolgozója (2300 fő) megkapta a hónap mind az öt péntekjét szabadnapnak, anélkül, hogy ez befolyásolta volna a fizetésüket. Ezen kívül korlátozták a meetingek hosszát maximum 30 percre, és szorgalmazták az online tárgyalást a személyessel szemben.
Japánban híresen keményen dolgoztatják az alkalmazottakat, így ez különösen jó hír. Az extrém hosszúságú munkanapok és az elöregedő társadalom miatt munkaerőhiány van az országban, és Abe Sinzó miniszterelnök túlórát csökkentő intézkedései sem arattak osztatlan sikert.
A meetingek rövidülése, a rövidebb munkahét és az online csatornák használata miatt alkalmazottanként 40 százalékkal emelkedtek az eladások, 23 százalékkal kevesebb áramot használtak, és 59 százalékkal kevesebb papír ment el nyomtatásra, mint 2018 augusztusában. A Verge szerint az alkalmazottak 92 százaléka pozitívan értékelte a tesztet, bár néhány menedzser nehezen szokott át az új munkastílusra, és sok alkalmazott tartott az ügyfelek haragjától.
Ugyan sikeresnek titulálták a programot, a Microsoft nem beszélt arról, hogy hosszabb távon is bevezetnék a rövidebb munkahetet Japánban, vagy hogy kipróbálják-e más országokban is. Télre egy új programot terveznek, ami arra ösztönzi majd az alkalmazottakat, hogy több szabadságot vegyenek ki.
Nem a Microsoft az első cég, amelyik kipróbálta a négynapos munkahetet. Egy új-zélandi vállalatnál például két hónapon keresztül tesztelték, és magasabb produktivitást és alacsonyabb stresszt figyeltek meg az alkalmazottaknál.