A Facebook és a Reuters közösen segítenek felismerni a manipulált anyagokat
Háromnegyed órás online kurzussal segítene az újságíróknak a manipulált képek, videók és hangfelvételek felismerésében a Reuters, a Facebook pedig pénzzel segít a hírügynökségnek abban, hogy a lehető legtöbb emberhez el tudják juttatni a kurzust – írja az Engadget.
A manapság egyre népszerűbb deepfake anyagok fontos részét képzik a kurzusnak, de arra vonatkozóan is vannak benne tanácsok, hogy hogy érdemes megközelíteni az olyan kézivezérelt médiumokat, amik egészen másként tálalnak bizonyos sztorikat. Éppen emiatt akkor is érdemes lehet elvégezni a teljesen ingyenes kurzust, ha az ember történetesen nem újságíró.
A kurzus jelenleg angolul, franciául, spanyolul és arab nyelven érhető el, a hírügynökség azonban még legalább tizenkét másik nyelvre szeretné lefordítani. Ebben a Facebook van segítségükre: a Facebook Journalism Project keretein belül pénzzel támogatja a Reuters törekvéseit, 2020-ban pedig különféle események és panelbeszélgetések szervezésében is segít majd.
A Facebook egyelőre nem mindig áll a helyzet magaslatán a deepfake videók terén – elég csak arra gondolni, mikor nem távolították el az amerikai Kongresszus demokrata házelnökéről, Nancy Pelosiról készült videót –, de az biztos, hogy próbálkoznak a helyzet kezelésével. Szeptemberben több más céggel közösen létrehozták a Deepfake Detection Challenge nevű kezdeményezést, melyben több mint 10 millió dollárt költenek deepfake videók készítésére, hogy a kutatóknak legyen min tesztelni az ezek kiszúrására fejlesztett eszközöket.
Ahhoz, hogy még jobbak legyünk a manipulált anyagok felismerésében és kezelésében, iparágak közötti együttműködésre van szükség. A Reutersszel való közös munka fontos lépés, azzal ugyanis, hogy segítünk az újságíróknak felismerni ezeket a tartalmakat, könnyebben állíthatjuk meg az álhírek terjedését.
– mondta Julia Bain, aki az ehhez hasonló együttműködéseken dolgozik a Facebooknál.