Kiderült, mennyit keres a YouTube a reklámokon

2020.02.04. 11:14

Hétfőn tette közzé a tavalyi év utolsó negyedévére vonatkozó üzleti eredményeit a Google anyacége, a közvetve a YouTube videómegosztó platformot is tulajdonló Alphabet. A beszámoló talán legérdekesebb része, hogy 2006 – azaz a reklámok bevezetése óta – most először közölt adatokat a cég arról, hogy mekkora bevételei vannak a videómegosztónak a hirdetésekből.

Korábban csak külső szakértői becslések léteztek a YouTube reklámbevételeit illetően, most viszont az üzleti átláthatóság jelszavával úgy döntött a Google/Alphabet pénzügyi vezetősége, hogy nyilvánossá teszik az adatokat:

2017-ben 8,15 milliárd dollárt, 2018-ban 11,16 milliárd dollárt míg 2019-ben, 15,15 milliárd dollárt, azaz összesen 34,4 milliárd dollárt (átszámolva nagyjából 10,5 billió forintot) hoztak be a hirdetések a Google-nek a videómegosztón.

A hivatalos számok jóval magasabbak, mint a korábbi becsült számok, emlékeztet a tubefilter.com. Az eMarketer mértékadó piaci elemző például 2018-ra 3,36 milliárd dolláros bevétellel számolt, miközben a hivatalos összeg ennek háromszorosa lett, 2019-re pedig 11,4 milliárdos becslést adtak ki, ami szintén bőven elmaradt a hivatalos eredménytől.

A tubefilter.com összevetéséből kiderül az is, miképp viszonyulnak a hivatalos bevételi adatok a Google AdSense által a legnépszerűbb YouTube-csatornáknak kifizetett összegekhez (nota bene: az ő bevételeik 45 százalékát fölözi le a Google):

a Ryan's World 26 millió dollárt, a Dude Perfect 20 millió dollárt, Anastasia Radzinskaya 18 millió dollárt, Rhett and Link 17,5 millió dollárt, míg Jeffree Star 17 millió dollárt keresett,

összesítve a tíz legtöbbet kereső csatornának 145 millió dollárt fizetett ki 2019-ben a Google, ami kevesebb, mint az 1 százaléka a tavalyi reklámbevételnek.

Az Alphabet közzétett még egy érdekes adatot, az "egyéb" kategóriás bevételt: 5,26 milliárd dollár folyt be a YouTube-hoz a reklámoktól eltérő címen. Ide sorolhatóak például az előfizetések, bár az nem világos, hogy mit számítanak ide pontosan: csak a YouTube Premium, YouTube Music előfizetéseket vagy a Channel Membership előfizetésekből levett részesedést is.

Elindult az Indamedia média és marketing-kommunikációs kiadványa.

További szakmai tartalmakért kattints és kövess bennünket!

MEGNÉZEM
Ma is tanultam valamit 1-2-3-4-5

5 könyv
Több mint 600 meghökkentő, érdekes és tanulságos történet!

MEGVESZEM