Elemér
-4 °C
9 °C
Index - In English In English Eng

Az Apple Watch lenyomta a teljes svájci óraipart

2020.02.09. 10:48

Az okosórák rohamszerűen fejlődtek az elmúlt pár évben, de kevés dolog bizonyítja jobban azt, hogy tényleg eljött az okosórák ideje, mint az a friss jelentés, ami alapján az Apple Watch egymagában annyira népszerű, hogy eladások terén utcahosszal megelőzte a teljes svájci óraipart – írja a Digital Trends.

A cég a kimutatásában nagyjából 31 millióra becsülte  az Apple által 2019-ben eladott okosórák számát, míg a svájci óraipar tavaly összességében 21 millió eladást hozott össze. Az elmúlt két évben látott trendek alapján ráadásul az ipar egyértelműen az okosórák felé halad:

  • míg a svájci órakészítők eladásai 13 százalékkal estek 2018-hoz képest,
  • addig az Apple 36 százalékos javulást produkált.

A Strategy Analytics igazgatója, Neil Mawston a különbséget azzal magyarázta, hogy ugyan az analóg órák továbbra is népszerűek az idősebb generációk körében, a fiatalok egyre inkább az okosórákat, illetve az ezekhez hasonló komputerizált eszközöket részesítik előnyben. Ezt a svájci órások is látják, egyebek mellett a Montblanc és a Tag Heuer is előállt már a saját okosóráival, de még a legjobb kísérletek sem értek az Apple Watch nyomába.

A legendás svájci cégek hirtelen hanyatlásában persze valószínűleg az játssza a legnagyobb szerepet, hogy éveken át lebecsülték az okosórák piacra gyakorolt hatását. A Deloitte 2017-es jelentésében például a megkérdezett vezetőknek csupán 14 százaléka tartotta őket fenyegetőnek a hagyományos órákra nézve, 72 százalékuk látta úgy, hogy semmilyen hatásuk nem lesz majd és csak a fennmaradó 14 százalék látott kiaknázatlan lehetőséget a dologban. 

Az Apple egyébként ki is használja az Apple Watch népszerűségét: tavaly novemberben jelentették be, hogy a közjó szolgálatába állítanák a felhasználóktól egészségügyi adatokat is begyűjtő órákat.