Bloomberget ajnározó manipulatív Twitter-fiókokat töröltek
További Tech-Tudomány cikkek
- Rongyként nyújtható és csavarható az LG új kijelzője
- Az élet keresése közben végezhetett a marslakókkal az amerikai szonda
- Itt a nagy dobás a 4iG-től: műholdakat állítanak Föld körüli pályára
- Minden eddiginél furább hibrid szörnyeteggel rukkolhat elő az Apple
- Hamarosan képtelenek leszünk kiszolgálni az adatközpontok energiaigényét
A Twitter péntek este felfüggesztette a demokraták elnökjelöltségére pályázó Michael Bloomberg milliárdos vállalkozó egyik kampányvideóját, mert manipulatívnak találták a felvételt. A reklámvideót a szerda este a nevadai Las Vegasban az elnökjelölt-aspiránsok számára rendezett tévévita egyes képkockáiból vágták össze. A vitáról itt írtunk bővebben.
A vita egy adott pontján Michael Bloomberg a vetélytársai gazdasági életben való jártasságát firtatva azzal fordult hozzájuk, hogy vajon kezdett-e már valamelyikük is vállalkozásba. Az elnökjelölt-aspiránsok válaszoltak, a videót azonban úgy vágták össze, hogy Bloomberg kérdése után a többi politikus néma maradt, meglepődött, elkerekedett a szeme, nem válaszolt vagy éppen grimaszolt. Azaz felkészületlennek látszott a milliárdos üzletember Bloomberg mellett.
A videóról először a Los Angeles Times című lap adott hírt, később azonban törölte a honlapjáról az információt - írta az MTI.
A Twitter szóvivője közleményben tudatta, hogy mintegy 70 fiókot töröltek, többet véglegesen. Valamennyi bejegyzés Bloomberget népszerűsítette. A közösségi oldal azt is közölte, hogy az érintett fiókok megsértették a manipulációra és levélszemétre vonatkozó szabályokat, amelyek tiltják különböző képek felnagyítását, manipulatív vágását, vagy beszélgetések más fiókokon megjelent szövegekkel történő megszakítását.
Bloomberg kampánycsapata nem kommentálta a történteket. A milliárdos óriási összegeket költ internetes reklámokra (erről ebben a cikkünkben is írtunk), a különböző platformokon történő megjelenésekre, és több száz olyan munkatársat vett fel, aki csakis Bloomberg digitális platformokon történő népszerűsítésével foglalkozik.
A The Wall Street Journal című lap a napokban azt jelentette, hogy e "digitális szervezők" havi 2500 dolláros fizetést kapnak azért, hogy Bloomberget kedvező színben feltüntető fotókat, videókat, bejegyzéseket tegyenek közzé a különböző közösségi médiumokban.