Minden hirdetőjét azonosításra kötelezi a Google
A koronavírus-járvány, illetve az azzal járó rengeteg átverés, illetve álhír megjelenése miatt a politikai hirdetések után minden reklámra kiterjeszti a Google a kötelező azonosítást, illetve kérni fogja a származási ország megadását is a hirdetőitől. A felhasználók már a nyáron elkezdik látni az erre vonatkozó adatokat, de a teljes bevezetésre valószínűleg még várni kell – írja a The Verge.
A cég döntése alapján a jövőben a hirdetőknek személyes igazolványokkal és céges dokumentumokkal kell majd igazolniuk a kilétüket, amit a felhasználók láthatnak is majd, ha rákattintanak a megfelelő gombra a hirdetéseken. A Google blogposztja szerint ez mindenkinek segíteni fog abban, hogy megismerje a reklámok mögött rejlő hirdetőket, az extra információ birtokában pedig felelősségteljesebb döntéseket hozhatnak majd. Emellett a hirdetési piacra is jó hatással lesz, mert kiszűri azokat, akik félrevezető reklámokkal akarják hirdetni magukat.
A politikai témájú hirdetések esetében már 2018 óta hasonló a protokoll, de a cég erőfeszítései ellenére valószínűleg még pár évig nem lesz minden megjelenő hirdetésnél érvényben a dolog. A Google jelenleg azokra a hirdetőkre fókuszál, amelyek termékeket és szolgáltatásokat árulnak, ismeretterjesztő vagy oktató tartalmakat népszerűsítenek, vagy olyan keményen szabályozott ágazatokban hirdetnek, mint a szerencsejáték vagy az egészségügy. Első körben az amerikai cégek és magánszemélyek kerülnek majd terítékre, nekik egy hónapjuk lesz arra, hogy azonosítsák magukat – ha nem teszik, a hirdetéseik nem fognak megjelenni a továbbiakban.