Ilyen lett volna a Dyson elektromos autója, ha lett volna belőle valami
Ahogy azt tavaly októberben mi is megírtuk, a Dyson, ami leginkább a porszívók, légtisztítók és mostanában a hajszárítók piacáról ismert, elektromos autót fejlesztett, de végül leálltak, mert nem találtak megoldást a kereskedelmi bevezetésre.
James Dyson, a vállalat alapítója és vezetője azt mondta akkor, hogy egy fantasztikus autót fejlesztett ki a Dyson autós csoportja, zseniális megközelítéssel, de ennél többet nem árult el arról, hogy egészen pontosan mitől is olyan szuper az autó. Most azonban beavatott mindenkit a részletekbe az N526 kódnéven futó járműről.
- 7 személyes lett volna;
- Majdnem 1000 kilométert ment volna egy töltéssel;
- Az akkumulátor a hideget is jól bírta volna;
- 4,8 másodperc alatt gyorsult volna 100-ra;
- Már a prototípusa is megvolt, amit Dyson vezetett is;
- Nagyon hasonlított volna a Range Roverhez;
- Még arra is figyeltek, hogy a fejtámla minden eddiginél ergonomikusabb legyen.
Végül, miután félmilliárd fontot (közel 200 milliárd forintot) fektettek a fejlesztésbe, leállították a projektet, mert sehogy nem tudta volna kitermelni, hogy autónként 150 ezer fontnyi (60 millió forintnyi) fejlesztési költséget kalkuláljanak az árba. Dyson azt mondta, hogy az ötletet nem vetették el teljesen, de a megvalósításhoz az kell, hogy jobban megérje nekik a projekt.
(Borítókép: Dyson)