![](https://indexadhu.hit.gemius.pl/redot.gif?id=nSCbubuYpDWJZLZs0TssLrbt33Lk5kbipuiZrkg89G3.g7/stparam=skrjjshgja/fastid=eeorncrnbsilkneetelidigetojp/nc=0)
Bármilyen vállalkozás csinálhat webáruházat a Facebookon
![Facebook Shops white](https://kep.index.hu/1/0/3310/33102/331022/33102204_aae0f3849a3dbde4ef09803efee1879a_wm.jpg)
További Tech-Tudomány cikkek
-
Újabb átverés terjed a Facebookon, rossz kézbe kerülhetnek a jelszavaink
- Különleges égi jelenség lesz látható szerda este az égbolton
- SpaceX kicsiben: függőlegesen, fékezőernyő nélkül landoló rakétát épített két fiatal
- Los Angelesben állítják ki a világ egyetlen zöld dinoszaurusz csontvázát
- Mesterséges intelligenciával védené a Google a korallzátonyokat
Elindult a Facebook Shops, amelynek lényege, hogy mérettől függetlenül a vállalkozások olyan webáruházat indíthatnak, ami közvetlenül a Facebookról vagy az Instagramról érhető el.
Már a Facebook indulása után többen használták apróhirdetésekre az oldalt, később jött a Marketplace, hogy külön felületet kapjon az adásvétel. Mark Zuckerberg bejelentése szerint a koronavírus is közrejátszott, hogy elindítsák a Facebook Shops szolgáltatást – igaz, a vezérigazgató már sokkal korábban is beszélt arról, hogy azt szeretné, ha az embereknek nem kellene átmenniük a cég saját weboldalára ahhoz, hogy meg tudják venni a Facebookon látott terméket, hanem ott helyben le lehetne rendezni az adásvételt.
A szolgáltatással egyszerűen lehet online boltot létrehozni, és azt a Facebookról, valamint az Instagramról is el lehet majd érni. A létrehozása ingyenes, és nem igényel különösebb programozási alapismereteket, tulajdonképpen aki létre tud hozni egy Facebook-profilt, annak az online bolt sem okoz különösebb kihívást. A vállalkozásoknak meg kell adniuk, milyen típusú termékeket szeretnének árusítani, be kell állítaniuk a színeket, fel kell tölteniük egy borítóképet, és már ki is tudják szolgálni az internetes vásárlókat.
A vásárlók a létrehozott áruházakhoz a vállalkozások oldalain vagy Instagram-profiljukon keresztül férhetnek hozzá, de hirdetésekből és Insta Storyból is közvetlenül elérhető a kínálat. WhatsAppon, Messengeren vagy Instagram-üzenetben közvetlenül is lehet kérdezni az eladótól, a tervek szerint később lehetőség lesz arra, hogy közvetlenül innen vásároljon valaki.
A Facebook Shops szolgáltatást fokozatosan vezetik be a felhasználók számára , széles körben a következő hónapokban lehet majd elérni. Tesztelik a live shopping funkciót is, ami a bejelentés szerint olyasmi lesz mint a tévéshop, vagyis élő adás közben lehet majd rendelni terméket az applikáción keresztül. A kereskedőknek és tartalomgyártóknak az élő adás megkezdése előtt lehetőségük lesz a Facebook Shopjukban lévő termékkel felcímkézniük a videót, így a lejátszás alatt a termék látható marad, és elég lesz rábökni a vásárláshoz.
Ugyancsak tesztelési fázisban van jelenleg a Facebook Shops hűségprogramja, amivel kedvezménypontokat lehet gyűjteni, és be is lehet majd őket váltani, és akár kisvállalkozások is elkezdhetik ezzel jutalmazni a vásárlóikat.
Az eredeti cél az lett volna, hogy ilyenkor már lehessen a vásárlásokra használni a Facebook saját fizetőeszközét, de libra hosszas huzavona után most abban a fázisban tart, hogy alapjaiban gondolják újra az egészet.
Live sharing some new product updates for small businesses and discussing our work helping with the economic recovery efforts.
Közzétette: Mark Zuckerberg – 2020. május 19., kedd
Borítókép: Ilyen lesz a Facebook Shops. Fotó: Facebook
![](https://indexadhu.hit.gemius.pl/redot.gif?id=nSCbubuYpDWJZLZs0TssLrbt33Lk5kbipuiZrkg89G3.g7/stparam=skrjjshgja/fastid=eeorncrnbsilkneetelidigetojp/nc=0)