A Coca-Cola befagyasztja a hirdetéseit az összes közösségi platformon
További Tech-Tudomány cikkek
Elég drasztikus lépésre szánta el magát a Coca-Cola, pénteki bejelentésének értelmében a cég ugyanis legalább 30 napig egyetlen közösségi platformon sem fog hirdetni. A cég kiemelte, hogy nem csatlakozott hivatalosan az elmúlt napokban a Facebook ellen indult bojkotthoz, de átmenetileg befagyasztják a hirdetéseiket – írja a CNBC.
A rasszizmusnak nincs helye a világban, és nincs helye a közösségi médiában sem. A Coca-Cola Company legalább 30 napra leállítja a fizetett hirdetéseit az összes közösségi platformon, a szünet alatt pedig átnézzük az irányelveinket, hogy lássuk, szükség van-e változtatásokra. Emellett pedig nagyobb fokú átláthatóságot és elszámoltathatóságot várunk a partnereinktől
– fogalmazott James Quincey, a cég elnök-vezérigazgatója. A Coca-Cola az elmúlt időszakban többször is posztolt a sokszínűségről, és a rendszerszintű rasszizmusról is a Twitteren.
A Coca-Cola bejelentése nem sokkal azt követően látott napvilágot, hogy több nagy cég után az egyik legnagyobb globális hirdető, az Unilever is bejelentette, hogy 2020 hátralévő részében már sem a Facebookon, sem a Twitteren nem fognak hirdetni. Korábban olyan cégek álltak be a Facebook bojkottja mellé, mint az Eddie Bauer, a The North Face és a Patagonia, a Coca-Cola kiállása után pedig a Levi's és a Dockers is jelezte, hogy legalább egy hónapig leállítja az összes hirdetését a Facebookon és az Instagramon. Mint írták, a Facebooknak tennie kell valamit a félretájékoztatás és a gyűlöletbeszéd ellen a saját platformjain, a jelenlegi helyzet ugyanis elfogadhatatlan mértékben sérti az általuk képviselt értékeket. A csokoládégyártó Hershey's pénteken szintén csatlakozott a kampányhoz, ők az év végéig harmadára vágják a reklámköltéseiket.
Mark Zuckerberg egy Facebook-posztban arról írt, hogy tervezi új irányelvek bevezetését, melyekkel egyebek mellett a gyűlöletbeszéd ellen is lehetne harcolni, de magára a bojkottra közvetlenül nem reagált. Egy, a CNBC által megszerzett, a hirdetőknek küldött dokumentumban a Facebook globális marketingért felelős vezérigazgató-helyettese azt írta, hogy a bojkott nem segít abban, hogy közösen haladjanak előre, és azt is kiemelte, hogy a döntéseiket elvek, nem pedig bevételek alapján hozzák meg.