Felével nőtt az Extreme Digital forgalma a fekete pénteken
A tavalyinál 46 százalékkal magasabb forgalmat hozott a november 13-i Black Friday az Extreme Digitalnál. A vásárlók száma 16 százalékkal nőtt, 60 százalékuk férfi, 40 százalékuk nő volt. A rendelések száma 43 százalékkal ugrott meg. Egy vásárlás értéke átlagosan negyvenezer forint volt, ez harmadával volt magasabb egy átlagos 2019-es vásárlásnál. Az elektronikai kereskedés mintegy kétmilliárd forintos forgalmat bonyolított az akciós időszakban.
Az idén Nógrád megyében (+115 százalék), és Tolna megyében (+92), illetve Hajdú-Bihar megyében (+87) hozta a legnagyobb növekedést a rendelések összértékében az idei Black Friday. A külföldi országok közül az Extreme Digital bolgár, horvát és osztrák webáruházai generálták a legkiemelkedőbb forgalmat, a német webshop viszont a magas, nagyjából 120 ezer forintnak megfelelő átlagos kosárértékkel tűnt ki.
Az, hogy a három legnépszerűbb fekete pénteki termék itthon egy Black & Decker fúró-csavarozó gép, egy Nespresso kapszulás kávéfőző, illetve az 50 darabos eldobható szájmaszk volt, jól szemlélteti, hogy a járványhelyzetben eltérő árucikkeket kerestek a magyar vásárlók.
A legnépszerűbb termékkategóriák listája is átrendeződött a pandémia miatt: a legnagyobb értékben napi használati cikkeket, szerszámokat és játékokat vásároltak a magyarok. A mobiltelefon annak ellenére csak a negyedik lett, hogy több kurrens iPhone modell és középkategóriás androidos készülék volt elérhető – ezek közül a Samsung A széria és a Xiaomi Redmi modellei voltak a legkelendőbbek.
Az Extreme Digital 2001-ben indult és 2004-ben úttörőként az interneten is árusítani kezdte az akkor még főként digitális fényképezőgépekből és számítástechnikai eszközökből álló termékkínálatát. A cég 2019 márciusában jelentette be, hogy összeolvad a magyarországi e-kereskedelem másik meghatározó szereplőjével, az eMAG-gal, amellyel egy 800 dolgozót foglalkoztató, több mint 100 milliárd forint nettó árbevételű vállalat jön létre.