Magyar újítók a BME podcastjában
További Tech-Tudomány cikkek
- Rongyként nyújtható és csavarható az LG új kijelzője
- Az élet keresése közben végezhetett a marslakókkal az amerikai szonda
- Itt a nagy dobás a 4iG-től: műholdakat állítanak Föld körüli pályára
- Minden eddiginél furább hibrid szörnyeteggel rukkolhat elő az Apple
- Hamarosan képtelenek leszünk kiszolgálni az adatközpontok energiaigényét
Az innovációban az a legjobb, hogy az alkotóknak élményt, a gazdaságnak lendületet, az országnak pedig versenyelőnyt hoz, miközben akár az egész emberiségre pozitívan hat
– nyitja Joós Andrea tudománykommunikációs szakember az Inno Sapienst, a Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem új podcastját.
A november 30-tól elérhető első epizód a jövő járműiparával foglalkozik. Becker Péter, a villamos energetika tanszék tudományos munkatársa szerint a jövő az elektromos autózásé.
Egy dolog biztos: a villanymotor műszakilag és gazdaságilag jobb, mint a belső égésű motor, az előállítása olcsóbb, kevesebb alkatrészből áll, sokkal jobban automatizálható
– vélekedett Becker Péter, rámutatva, hogy ma még nem állunk készen az elektromos autók elterjedésére.
Ma egy középkategóriás autó hatvanliteres tankkal ezer kilométert elmegy, és gyakorlatilag megtankol öt perc alatt. Ma a villanyautó ettől nagyon messze van, de nem maga a villanyautó van messze, hanem az ipar, ami mögötte van
– tette hozzá.
Az adásból az is kiderül, hogy a Műegyetemen végzett többéves fejlesztői munkának köszönhetően már több, az iparban is hasznosítható eredményt értek el a szakemberek. Céljuk gazdaságilag fenntartható módon, a lehető legjobb technológiákat ötvözve kiemelkedő színvonalat nyújtani az elektronikai, a villanymotor- és a közlekedési szektor számára.
Az Inno Sapiens podcast első epizódjából megtudhatjuk azt is, hogy a BME hibrid meghajtású motorok tesztelésére létrehozott innovációs laborjának különlegessége, hogy az adott vállalat vagy ügyfél igényeihez tudják konfigurálni.
Zeitler Balázs, a Rolls-Royce Hungary Kft. igazgatója az elektrifikáció repülésben betöltött előnyeit mutatta be.
Az egyik nagy előnye az elektromos meghajtásnak, hogy eldönthetjük, mikor kérünk nagyobb teljesítményt a rendszerünktől anélkül, hogy lényegesen nagyobb motort kellene magunkkal hurcolni. Azok a hajtóművek, amelyekkel a nagyobb repülőgépek repülnek, a legtöbb üzemanyagot egy rövidebb út során abban az első tíz percben fogyasztják, amikor a felszállásnál iszonyatos teljesítményre van szükségük
– mondta.
A cég által a BME laborjában végzett kutatás-fejlesztési munkával kapcsolatban kiemelte:
Fontos, hogy folyamatos diskurzus legyen az egyetemmel a fejlődő technológiákról, és egy ilyen laboratórium a legjobb helyszín erre.
Az InnoSapens podcast gyógyszeripari fejlesztésekkel foglalkozó második epizódja szerdától hallgatható.
Ebben a cikkben a téma érzékenysége miatt nem tartjuk etikusnak reklámok elhelyezését.
Részletes tájékoztatást az Indamedia Csoport márkabiztonsági nyilatkozatában talál.