Ha ezt meglépi Magyarország, évi 3000 milliárddal nőhet a GDP-je
További Tech-Tudomány cikkek
- Rongyként nyújtható és csavarható az LG új kijelzője
- Az élet keresése közben végezhetett a marslakókkal az amerikai szonda
- Itt a nagy dobás a 4iG-től: műholdakat állítanak Föld körüli pályára
- Minden eddiginél furább hibrid szörnyeteggel rukkolhat elő az Apple
- Hamarosan képtelenek leszünk kiszolgálni az adatközpontok energiaigényét
2025-re éves szinten közel 3000 milliárd forinttal növelheti a GDP-jét Magyarország, ha megfelelő módon felgyorsítja a gazdaság digitalizációját. A McKinsey tanulmánya szerint ez lehetővé tenné az ország számára, hogy növelje versenyképességét, és Európa digitálisan legfejlettebb államai közé tartozzon.
Erről kérdeztük a folyamatelemzéssel és intelligens dokumentumfeldolgozással foglalkozó globális techvállalat, az ABBYY magyarországi vezetőjét.
Azok a szervezetek, amelyek folyamatosan alkalmazzák az új technológiákat, valamint integrált és teljes körű digitális intelligencia-stratégiákat dolgoznak ki, képesek lesznek a következő öt évben a piac élére állni
– fejtette ki az Indexnek Máhr Tamás, aki szerint öt olyan fontos tényező van, amely a digitális átalakulás mérföldköve.
Nőtt a felhasználók szerepe
A digitális átalakítás megvalósítása
már nem csak a techguruk játéktere.
A programozás nélküli vagy alacsony programozási igényű megoldásoknak köszönhetően a mindennapi üzleti felhasználók is nagyobb szerepet képesek vállalni a digitális fejlesztési törekvésekben. Ezek megkönnyítik és hozzáférhetővé teszik a projektek beállítását, megvalósítását és optimalizálását, még kódolási ismeretek vagy technikai tapasztalat nélkül is.
A mobilcsatornák léte ma már alap
Míg öt évvel ezelőtt a mobilopció luxus lehetett, ma már nélkülözhetetlen csatorna. Korábban sok szervezet úgy tekintett a mobilszolgáltatásokra, mint egy jó, ha van opcióra, vagy kifejezetten a fiatalabb generáció technológiára éhes igényeit akarta kiszolgálni. Most azonban, amikor az érintésmentes műveletek váltak az új normává, a mobilcsatornák elérhetősége és beágyazása a szolgáltatásba kötelező elemmé vált ahhoz, hogy a digitális megoldásokat preferáló fogyasztók igényeit kielégítsék.
A csekkletétekről a kérelmek benyújtásáig a mobil szolgáltatások nagyban hozzájárulhatnak a kényelem, a hozzáférhetőség és az egyszerűség biztosításához. Azok a szervezetek, amelyek felkarolják e szolgáltatásokat és zökkenőmentesen összekapcsolják azokat a háttérrendszerekkel, jobb helyzetben vannak az ügyfélélmény javítása és az ügyfelek megtartása szempontjából.
Dokumentumfeldolgozás valós időben
Korábban sok vállalat úgy vélte, hogy a tartalom egyszerű digitalizálása elegendő. Ma már széles körben értik, hogy a digitalizálás csak a kezdet. A szervezeteknek tudniuk kell azt is, hogyan lehet a legnagyobb értéket előállítani digitalizált dokumentumaikból, beleértve
a strukturálatlan tartalom átalakítását olyan adatokká, amelyek működőképesek, és kézzelfogható üzleti eredményekhez vezethetnek.
Ma a dokumentumok feldolgozása négy szinten történik.
- A digitalizálás az első, amely magában foglalja a papír elhagyását, valamint az archívumok és a beérkező adatok elektronikus feldolgozását.
- A besorolás, az adatok „kinyerése” tartalmazza a kézi tevékenységek csökkentését.
- Az optimalizálás a dokumentumokon belüli tartalom folyamatos tanulását teszi lehetővé.
- A szervezetek akkor jutnak el a negyedik szintre, amikor az üzleti szempontból létfontosságú folyamataikba beépített, intelligens automatizálás problémamentes feldolgozást tesz lehetővé tartalomintelligencia felhasználásával.
A technológia fejlődése a dokumentumfeldolgozást valós idejű folyamattá tette. A tartalomintelligencia-
Az asztali automatizálás nem elég
Elmúltak már azok a napok, amikor az asztali automatizálás egyenlő volt a digitális átalakulással. A digitális átalakulási kezdeményezések már olyan magasabb értékű felhasználási funkciókra is kiterjednek, amelyek a szervezet szempontjából életbevágók. Ilyen
- az ügyfelek on-boarding folyamata,
- a pénzügyi műveletek,
- a panaszkezelés és
- a vásárlói élmény.
A digitális átalakulás meghaladta az ad hoc és kis léptékű automatizálási projekteket, és olyan stratégiai szemponttá vált, amely hatással van a szervezet minden területére.
A mesterséges intelligencia új lehetőség
Öt évvel ezelőtt nem volt ritka, hogy egy szervezet folyamatfelfedezési módszereit négyszemközti interjúkkal, közvetlen megfigyelésekkel és manuális elemzésekkel határozták meg. Üzleti vezetők táblák és post-it jegyzetek segítségével ábrázolták a folyamatokat, amiket azután „walk-the-wall” megbeszéléseken elemeztek.
Azóta azonban a szervezetek a gépi tanulás és a prediktív elemzés felé fordultak, hogy lehetővé tegyék a belső folyamatok pontosabb felfedezését és elemzését. Világossá vált, hogy a technológiára szükség van a folyamatok megbízható, valós idejű és adatközpontú megértéséhez. A Forrester 2020 első negyedévében végzett tanulmánya szerint a szervezetek 28 százaléka tervezi a folyamatbányászattal és a folyamatintelligenciával összefüggő technológiák bővítését.
A folyamatintelligencia technológiája gyors és átfogó folyamatfelfedezést és -elemzést tesz lehetővé, amelynek köszönhetően a szervezetek digitális átalakulásuk során stratégiai, tényeken alapuló döntéseket hozhatnak – szemben azzal, hogy egyszerűen a folyamat feltételezéseire támaszkodnának.
(Borítókép: Egy robot 2019. február 27-én Barcelonában. Fotó: Joan Cros / NurPhoto / Getty Images)