Az Intelt reklámozza a „Mac vagyok” fickó
További Tech-Tudomány cikkek
- Az Instagram ezentúl jelentősen megkönnyítheti az életünket
- Hatalmasat bakizott az Apple Intelligence, azt állította, Luigi Mangione lelőtte magát
- Egy eddig még nem látott Androidot fejlesztett a Google, azt is tudni már, min futhat majd
- Felfedezték a gekkók hatodik érzékét
- Olyan új funkciót kapott az Amazon Prime Video, amit az összes streamingplatform irigyel
Ma háború van, holnap béke,
De mikor lesz már ennek vége,
Ma béke van és holnap háború,
Az ember szíve mégse szomorú...
– énekelte a Kontroll Csoport a nyolcvanas években, és valahogy ez jutott eszembe a már
annyira 2000
-színvonalú PC kontra Mac oda-vissza szúrogatásról és reklámokon keresztüli szájkaratéról, amely annak idején a Mac és a PC között zajlott. (Nagyjából az a színvonal, mint ami most a PC-s és konzoljátékosok, illetve a konzolokon belül a PlayStation és az Xbox között „háborúként” zajlik.)
„Macdoegless!” (Intel)
Szokták mondani, hogy csak a töltött káposzta jó felmelegítve, de az Intel ezzel vitatkozna (ha értene a magyar konyhához...), mert most úgy „forrósította” fel a már rég elhamvadt háború tüzét, hogy felbérelte az Apple egykori „Mac vagyok”-színészét, Justin Longot, hogy új, PC-ket dicsérő hirdetéseket készítsen. Long minden reklámot a „Hello... Justin vagyok”-kal kezd, azzal a tipikus fehér háttérrel, amelyet az Apple 2000-es évekbeli Mac- és PC-s hirdetésein láthattunk. Természetesen a hirdetések ismét a Macre és a PC-re összpontosítanak, jól kigúnyolva az Apple Touch Barját, az M1 többmonitoros támogatásának hiányát, valamint a MacBook „szürke és szürkébb” színválasztásait.
Továbbá nem kímélte az Apple-t a Maceknél az érintőképernyők hiánya terén sem, illetve a 2 az 1-ben támogatás hiányát is gúnyolta, de azt a tényt is cikizte, hogy táblagépet, billentyűzetet, ceruzát és még hardverkulcsot is kell vásárolni Macnél ahhoz, hogy megfeleljen a rivális Intel-alapú laptopok elérhetőségének. Egy másik hirdetés arra is rámutat, hogy
„senki sem játszik igazán Macen”.
Csak visszavágtak
Az Intel védelmében azért azt is el kell mondani, hogy Justin Long visszatérése a Mac és az Intel PC-hirdetéseiben alig néhány hónappal azután következett be, hogy az Apple John Hodgman színészt hozta vissza, hogy újra betöltse szerepét „PC-s fickóként” az Apple „Mac vagyok, és PC vagyok” hirdetési kampányában. Míg az Apple
„vendettáját”
a vállalat prezentációjára korlátozta, hogy bemutassa az Arm-alapú M1 MacBookokat, addig az Intel egy lépéssel tovább ment, és a szájkaratét a reklámokban is újraélesztette.
Az Intel, úgy látszik, készen áll arra, hogy az Apple első csipjeit harsány és ellenséges marketinggel „leküzdje”, miközben a saját Rocket Lake-S csipjeivel egyértelműen nem sikerült igazi áttörést elérniük. Mindeközben az Intel új vezérigazgatója, Pat Gelsinger szintén nyilvánvalóvá tette, hogy az Intelnek a jövőben meg kell vernie az Apple-t. A szájkarate terén már bele is húztak...