![](https://indexadhu.hit.gemius.pl/redot.gif?id=nSCbubuYpDWJZLZs0TssLrbt33Lk5kbipuiZrkg89G3.g7/stparam=skrjjshgja/fastid=eeorncrnbsilkneetelidigetojp/nc=0)
Több mint 100 utast tud szállítani és 200 kilométert képes megtenni egy töltéssel
További Tech-Tudomány cikkek
-
Már a NASA szerint is valószínűsíthető, hogy 2032-ben aszteroida csapódhat a Földbe
- Mesterséges intelligencia frissítheti a Chrome böngésző jelszavait
- Működik is, meg nem is a Meta gondolatírógépe
- Mesterséges intelligencia elleni ítélettel zárult az egyik első per
- Új Beats fülhallgatót mutatott be az Apple
A kormány célja az, hogy 2030-ra a villamosenergia-termelés kilencven százaléka szén-dioxid-kibocsátásmentesen történjen, 2050-re pedig klímasemleges legyen az ország. Ennek egyik módja az atomerőművi termelési kapacitás növelése, másik a megújuló energiák termelésének növelése, utóbbi esetében a napenergia felhasználásban látják az alternatívát.
A klímasemlegesség eléréséhez fontos a villamos energia használatának növelése a közösségi közlekedésben és a személygépjárművek területén is, mert ez a közlekedési szektor adja az összes magyar kibocsátás húsz százalékát
– mutatott rá az Innovációs és Technológiai Minisztérium körforgásos gazdaság fejlesztéséért, energia- és klímapolitikáért felelős államtitkára. Steiner Attila hangsúlyozta, hogy
a kormány a következő pár évben 36 milliárd forintot szán 1100 elektromos busz beszerzésére.
Mosonmagyaróváron a hazai Kravtex és a cseh SOR konzorciuma által biztosított SOR NS 12 típusú közlekedik, amely a mintaprojektben eddig tesztelt buszok közül a legtöbb utast, több mint százat tud szállítani, emellett kétszáz kilométert képes megtenni egyetlen töltéssel.
Kilométerenként 60 forint spórolható az elektromos buszokkal
Veszprémben indult el az új tesztjármű.
Steiner Attila emlékeztetett, hogy a zöld célok elérése érdekében indította el a kormány a zöld ügyekről szóló online konzultációt, amely november végéig még kitölthető.
Weingartner Balázs, a HUMDA Magyar Autó-Motorsport és Zöld Mobilitás-fejlesztési Ügynökség elnök-vezérigazgatója azt emelte ki, hogy a mintaprojektnek a szemléletformáló hatása a legjelentősebb, amellett, hogy bemutatják, van alternatívája a tömegközlekedésnek. Mindezek mellett üzemeltetési tapasztalatot szereznek, amely háttérként is szolgál a kormány jövőbeni, elektromobilitással kapcsolatos döntései megalapozására – mondta.
Nyíregyházán is elstartolt a zöld busz program
A Greenpeace tavalyi mérése szerint egy buszmegállóban nagyjából háromszor akkora volt a nitrogén-dioxid koncentrációja, mint másutt.
![](https://indexadhu.hit.gemius.pl/redot.gif?id=nSCbubuYpDWJZLZs0TssLrbt33Lk5kbipuiZrkg89G3.g7/stparam=skrjjshgja/fastid=eeorncrnbsilkneetelidigetojp/nc=0)