A hangoskönyvpiacra is belép a Spotify
További Tech-Tudomány cikkek
- Rongyként nyújtható és csavarható az LG új kijelzője
- Az élet keresése közben végezhetett a marslakókkal az amerikai szonda
- Itt a nagy dobás a 4iG-től: műholdakat állítanak Föld körüli pályára
- Minden eddiginél furább hibrid szörnyeteggel rukkolhat elő az Apple
- Hamarosan képtelenek leszünk kiszolgálni az adatközpontok energiaigényét
A hangoskönyvpiac egyre jobban nő, a Spotify és a Findaway egyesülésével pedig felgyorsul a Spotify térnyerése is. A két cég egyesülésével a Spotify közel négyszázmillió felhasználót tömörítő hallgatói bázisa minden eddiginél több hangoskönyvet tartalmazó katalógust érhet majd el, ez pedig fokozhatja az innováció ütemét is a hangoskönyvpiac szereplői között.
A Findaway technológiai infrastruktúrája lehetővé teszi a Spotify számára, hogy gyorsan bővítse hangoskönyv-katalógusát, és újításokat vezessen be a fogyasztóknak nyújtott élmények terén, egyúttal új, további közönségcsoportok elérését biztosító utakat nyitva meg a kiadók, szerzők és független alkotók előtt szerte a világon. A felvásárlás eredményeként nagymértékben erősödik a Spotify piaci pozíciója, melyre támaszkodva a zenei és podcastszegmensekhez hasonlóan forradalmi változásokat indíthat el a hangoskönyvágazatban is, és tartalmaival globális platformján keresztül a közönség rendkívül széles körét tudja majd elérni.
A Spotify azt az ambiciózus célt tűzte ki maga felé, hogy a hallgatók és alkotók számára egyaránt a Spotify legyen mindennemű audiotartalom szolgáltatója. A Findaway felvásárlása nyomán erősödnek a Spotify pozíciói a hangoskönyvpiacon, és hamarabb fogjuk tudni elérni e célunkat
– mondta Gustav Söderström, a Spotify kutatási és fejlesztési vezetője. „Nagy izgalommal várjuk, hogy a Findaway tehetséges csapatára, kategóriájában a legjobbnak számító technológiai platformjára és jelentős méretű hangoskönyv-portfóliójára, valamint a Spotify szakértelmére támaszkodva forradalmi újításokat vezethessünk be a hangoskönyvágazatban, hasonlóan ahhoz, ahogyan azt a zenei és podcastszegmensben is tettük.”
„A Spotifyjal való egyesülés lehetővé teszi a hatékonyabb innovációt és a hangoskönyv-ökoszisztéma demokratizálását” – tette hozzá a Findaway alapítója és vezérigazgatója, Mitch Kroll.
A Findawayt az audiotartalmak kínálta különleges lehetőségek felismerése nyomán hoztuk létre, azzal a céllal, hogy közvetlenül összekapcsoljuk a történetek alkotóit és tolmácsolóit és az audiotartalmak iránt érdeklődő közönséget. Nagy várakozással tekintünk ágazatvezető technológiai eszközeinknek és világklasszis csapatunknak a Spotify platformjával való egyesítése elé, melynek eredményeként páratlan audiotartalom-készítési, -forgalmazási és -fogyasztási élményeket fogunk tudni biztosítani az alkotók, kiadók és hallgatók számára szerte a világon
– magyarázta.
A Findaway székhelye továbbra is Ohio állam Solon nevű városában működik majd, és a cég irányítását a továbbiakban is a Findaway alapítója és jelenlegi vezérigazgatója, Mitch Kroll végzi, aki a Spotify hangoskönyv-divízióját vezető Nir Zichermannak tartozik majd beszámolással.
Az ügylet zárására várhatóan 2021 negyedik negyedévében kerül sor, a szokásos felülvizsgálat elvégzésének és a szükséges jóváhagyások megszerzésének függvényében.
(MTI)