Négy autóipari beruházás is létrejöhet Magyarországon
További Tech-Tudomány cikkek
A jelek szerint Debrecen lehet az akkumulátorpiac legnagyobbjának, a kínai CATL-nek az új otthona. Május elején egy dél-koreai üzleti híroldal, a Bloter.net számolt be egy lehetséges projektről, amelyben a cég nemzetközi terjeszkedésének részeként egy 200 hektáros területet vásárolnak meg Magyarországon.
A Portfolio értesülései szerint a CATL LinkedIn-en adott fel egy álláshirdetést nemrégiben, amelyben Debrecen volt megjelölve mint a munkavégzés helye, és villamosmérnöki pozícióba kerestek munkaerőt teljes munkaidőre. A leírás szövegéből továbbá az is kiderült, hogy új üzem építése kapcsán keresnek munkaerőt, első körben a vízellátás és -elvezetés, valamint a víz- és villamosenergia-rendszer általános tervének elkészítéséhez. Egyelőre még nem tudni, hogy mekkora lehet a CATL magyarországi beruházása (amennyiben létrejön).
A NIO is gyárat építene hazánkban
A híresztelések szerint a NIO is potenciális bázist láthat Magyarországban. A kínai elektromosautó-gyártás egyik legmeghatározóbb szereplője az akkumulátorcserélő állomásait és töltőoszlopait készítené hazánkban. A NIO egy egyedi elképzelés szerint tervezi meg elektromos autóit, hiszen nemcsak a beszerelt akkumulátoros, hagyományosnak mondható verziókat, hanem az akkumulátorcsere-megoldást is alkalmazzák, ami röviden annyit tesz, hogy nem feltöltik a kicserélt akkumulátort, hanem kicserélik egy feltöltöttre. A cég európai terjeszkedésének első állomása Norvégia volt az év elején, de idén még további 20 gyárat terveznek átadni.
A Volkswagen akkumulátorgyára Kelet-Európában épülne meg
A Volkswagen szintén akkumulátorgyárat építene Kelet-Európában, ennek lehetséges célpontjai között szerepel Magyarország is Csehország, Lengyelország és Szlovákia mellett. A Portfolio információi szerint a Volkswagennél már korábban megtörtént a rangsor felállítása, ami alapján a négy ország és a felajánlott telephelyek közötti sorrendet kialakították, amely alapján a cégcsoport vezetése meghozza majd végső döntését.
El tudom képzelni azt, hogy az elektromos hajtásrendszerek a jövőben Győrben készülnek majd. Az a célunk, hogy minden, ami az autóinkban benne van, és minden, ami alapvetően a vevőink kényelmét meghatározza, Győrben készüljön
– nyilatkozta korábban az Audi Hungaria igazgatóságának elnöke, Alfons Dintner.
A Volvo terjeszkedne Európában
A Volvo új európai gyárának lehetséges helyszínei között Magyarország is megtalálható. Egy kínai cégcsoport, a Geely 2010-ben vásárolta meg a legendás svéd autógyártót, azóta pedig szárnyalnak az eladási adataik. A Volvo járműveire akkora érdeklődést mutatnak, hogy gyártóhálózatukat rettenetesen megterhelik, ez különösen igaz az európai piacra, amelyet a vállalat genti és göteborgi gyáraiból szolgálnak ki. Ennek köszönhetően a Volvo számára elengedhetetlen egy új gyártóbázis kialakítása Európában.
Fontos leszögezni, hogy egyelőre még egyik esetben sem érkezett hivatalos bejelentés.
(Borítókép: Daniel Kalisz / Getty Images)