- Tech-Tudomány
- netflix
- streaming
- szolgáltató
- előfizetés
- reklám
- hirdetés
- film
- tévé
- online
- microsoft
- internet
Olcsóbb lesz a Netflix, de jönnek a reklámok
További Tech-Tudomány cikkek
- Hallucinogén koktélt azonosítottak egy ókori egyiptomi ivóedényben
- Egyedülálló régészeti felfedezést tettek az orosz tudósok
- Év végétől az egész EU-ban változás lép életbe a mobiltelefonoknál
- Vak, a szaglását is elvesztette, de még mindig fickós a 192 éves óriásteknős
- Új, magyar nyelvű vírus kezdett terjedni a Messengeren szenteste előtt
Magyarországon jelenleg 2500–4500 forint közötti az előfizetői díj, ami függ a készülékek számától és a preferált minőségtől, amit választunk.
A streamingszolgáltató célja, hogy olyan előfizetőket vonzzanak, akik hajlandóak reklámot nézni az alacsonyabb havidíjért cserébe. Először készül reklámok bevezetésére, miközben a Netflix próbálja megtalálni az egyensúlyt a költségtudatosabb fogyasztók elérése és a kellemes élmény biztosítása között.
Óránként négy perc veszik el a filmélményből
A Netflix óránként körülbelül négy perc reklámot tervez eladni a reklámokkal támogatott szolgáltatáshoz, ami jóval kevesebb, mint a legtöbb versenytársánál. A vállalat egyes műsorok előtt és alatt reklámokat fog vetíteni, de utánuk nem.
A Netflix azt tervezi, hogy az év utolsó három hónapjában legalább hat országban bevezeti az új, olcsóbb opciót. A vállalat szerint a teljes bevezetésre a jövő év elejéig várni kell.
A szolgáltatás részletei már elkezdtek kiszivárogni, ahogy a Netflix készíti terveit és találkozik üzleti partnereivel. Sok minden változhat, ahogy a vállalat kiépíti az üzletet.
Követi a tévék példáját, de rövidebb időt ad el
A Netflix már régóta a kábeltévé ügyfélbarát alternatívájaként adja el magát. Az emberek igény szerint, reklámok nélkül nézhetnének tévéműsorokat és filmeket. A felhasználók bármikor lemondhatják (vagy feliratkozhatnak) a szolgáltatásukra, nem kell sokat bajlódniuk, és hozzáférhetnek a programok széles választékához.
Az év első felében bekövetkezett előfizetői veszteségek azonban arra kényszerítették a vezetőséget, hogy bevonják a reklámokat. Úgy vélik, hogy az olcsóbb szint egyrészt új, költségtudatos ügyfeleket vonz majd, másrészt a lemondásra készek számára olcsóbb alternatívát kínál.
Az Ampere Analytics médiatanácsadó cég szerint az új szint 2027-ig világszerte évi 8,5 milliárd dollárt hozhat a Netflixnek, beleértve az előfizetési díjakat és a reklámeladásokat is. Sok kábeltévénél óránként 10–20 perc reklámot láthatunk, viszont a legtöbb streamingszolgáltatás kevesebbet kínál, mint a kábeles.
A munka nagy részét a Microsoft végzi majd, amely elnyerte a jogot, hogy a Netflix kizárólagos hirdetési technológiai és értékesítési partnere legyen.
(Borítókép: Rafael Henrique / SOPA Images / LightRocket / Getty Images)