Olcsóbb lesz a Netflix, de jönnek a reklámok

GettyImages-1231759152
2022.08.27. 10:16
A Netflix azt fontolgatja, hogy új, reklámokkal támogatott szolgáltatási szintjét az Egyesült Államokban körülbelül havi 3500 forintra árazza, ami feleannyi, mint a jelenlegi, legnépszerűbb csomagja, amely havi 6400 forintba kerül reklámok nélkül. Magyarországon az árak havi 2500 és 4500 forint között mozognak, ami csökkenhet a reklámok megjelenésével.

Magyarországon jelenleg 2500–4500 forint közötti az előfizetői díj, ami függ a készülékek számától és a preferált minőségtől, amit választunk.

A streamingszolgáltató célja, hogy olyan előfizetőket vonzzanak, akik hajlandóak reklámot nézni az alacsonyabb havidíjért cserébe. Először készül reklámok bevezetésére, miközben a Netflix próbálja megtalálni az egyensúlyt a költségtudatosabb fogyasztók elérése és a kellemes élmény biztosítása között.

Óránként négy perc veszik el a filmélményből

A Netflix óránként körülbelül négy perc reklámot tervez eladni a reklámokkal támogatott szolgáltatáshoz, ami jóval kevesebb, mint a legtöbb versenytársánál. A vállalat egyes műsorok előtt és alatt reklámokat fog vetíteni, de utánuk nem.

A Netflix azt tervezi, hogy az év utolsó három hónapjában legalább hat országban bevezeti az új, olcsóbb opciót. A vállalat szerint a teljes bevezetésre a jövő év elejéig várni kell.

A szolgáltatás részletei már elkezdtek kiszivárogni, ahogy a Netflix készíti terveit és találkozik üzleti partnereivel. Sok minden változhat, ahogy a vállalat kiépíti az üzletet.

Követi a tévék példáját, de rövidebb időt ad el

A Netflix már régóta a kábeltévé ügyfélbarát alternatívájaként adja el magát. Az emberek igény szerint, reklámok nélkül nézhetnének tévéműsorokat és filmeket. A felhasználók bármikor lemondhatják (vagy feliratkozhatnak) a szolgáltatásukra, nem kell sokat bajlódniuk, és hozzáférhetnek a programok széles választékához.

Az év első felében bekövetkezett előfizetői veszteségek azonban arra kényszerítették a vezetőséget, hogy bevonják a reklámokat. Úgy vélik, hogy az olcsóbb szint egyrészt új, költségtudatos ügyfeleket vonz majd, másrészt a lemondásra készek számára olcsóbb alternatívát kínál.

Az Ampere Analytics médiatanácsadó cég szerint az új szint 2027-ig világszerte évi 8,5 milliárd dollárt hozhat a Netflixnek, beleértve az előfizetési díjakat és a reklámeladásokat is. Sok kábeltévénél óránként 10–20 perc reklámot láthatunk, viszont a legtöbb streamingszolgáltatás kevesebbet kínál, mint a kábeles.

A munka nagy részét a Microsoft végzi majd, amely elnyerte a jogot, hogy a Netflix kizárólagos hirdetési technológiai és értékesítési partnere legyen.

(Borítókép: Rafael Henrique / SOPA Images / LightRocket / Getty Images)

Elindult az Indamedia média és marketing-kommunikációs kiadványa.

További szakmai tartalmakért kattints és kövess bennünket!

MEGNÉZEM
Ma is tanultam valamit 5

Megint 150 vadonatúj, izgalmas téma ismét meglepő válaszokkal

MEGVESZEM