Aggódhatnak a Facebook- és Instagram-felhasználók
További Tech-Tudomány cikkek
- Már évtizedek óta tudják hogy mérgező, mégis máig használják ezt a műtrágyát
- Minden idők legforróbb napjait éltük 2024-ben, de 2025-ben sem lesz sokkal jobb
- Szemet gyönyörködtető Aston Martin kerül kalapács alá
- Hallucinogén koktélt azonosítottak egy ókori egyiptomi ivóedényben
- Egyedülálló régészeti felfedezést tettek az orosz tudósok
Minderről a nonprofit adatvédelmi szervezet, az Identity Theft Resource Center (ITRC) számolt be egy, a felhasználók körében végzett felmérés alapján. A felmérésből az derült ki, hogy a Facebookot használók mintegy 25 százalékának legalább egyszer feltörték a felhasználóját.
Az Instagramnál pedig ennél is jóval nagyobb, 85 százalék volt ez az arány.
A felmérés szerint az áldozatok 70 százaléka végleg elvesztette a fiókját. Nagyjából ugyanennyien (71 százalék) voltak azok is, akiknek egy ismerősét felkeresték a hekkerek, és pénzt követeltek tőlük a fiókért cserébe.
Az ITRC arra is felhívta a figyelmet, hogy mindez nemcsak frusztráló, hanem anyagilag is károkat okozhat. Az áldozatok 27 százaléka mondta azt, hogy a közösségi médiás fiókjukat ért támadás miatt bevételtől estek el.
A profil mögé rejtőzve súlyos csalásokat követhetnek el
Paul Bischoff, a Comparitech nevű adatvédelmi vállalat szakértője azt mondta, hogy ezeknél a támadásoknál a hekkerek gyakran a profil mögé bújva élnek vissza más emberek bizalmával, és súlyos csalásokat tudnak elkövetni így.
Ha például kapok egy üzenetet édesanyámtól, abban ösztönösen megbízom. Így ha valaki az ő közösségi médiás felületét feltöri, akkor egész könnyen el tudná érni azt, hogy pénzt küldjek neki
– mondta Paul Bischoff.
Egy másik szakember, Matt Chiodi szerint a visszaélések számát azáltal lehetne csökkenteni, ha a közösségi médiás felületek szigorúbban megkövetelnék a felhasználóktól azt, hogy egy-egy fiókba belépve azonosítsa magát.
Hozzátette: szerinte amiatt, hogy ma sok szempontból mennyire fontos szerepet töltenek be ezek a közösségi médiás fiókok, az üzemeltetőknek meg kellene ezt követelniük – nagyjából ahhoz hasonló módon, mint ahogy az a céges alkalmazásoknál szokott lenni.
(Borítókép: Illustration by Lorenzo Di Cola/NurPhoto via Getty Images)