![](https://indexadhu.hit.gemius.pl/redot.gif?id=nSCbubuYpDWJZLZs0TssLrbt33Lk5kbipuiZrkg89G3.g7/stparam=skrjjshgja/fastid=eeorncrnbsilkneetelidigetojp/nc=0)
Ezeréves fotók miatt tilt le a Facebook, indoklás nélkül cenzúrázza a céges oldalakat is
![463A0700](https://kep.index.hu/1/0/4332/43323/433231/43323106_fc9d6b0c03c4f980ae3ff9389ac4969d_wm.jpg)
További Tech-Tudomány cikkek
-
Önnek is bíróság előtt lenne a helye, ha titokban elolvasta párja levelezését
- Újabb felfedezés történt a világegyetemben
- Csaknem egy hónap után ismét le lehet tölteni a TikTokot az Egyesült Államokban
- Ultranagy energiájú szellem járta be a Földközi-tengert
- Már a NASA szerint is valószínűsíthető, hogy 2032-ben aszteroida csapódhat a Földbe
A Meta (Facebook) 2022 novemberében az alkalmazottai 13 százalékát elküldte, 11 ezer főt, ami a cég életének eddigi legnagyobb leépítése. A döntést Mark Zuckerberg azzal indokolta, hogy túl gyorsan nőtt a Meta, valamint szükségük van elegendő keretre a Metaverzum építéséhez.
Ezt megelőzően már nyáron is volt egy kisebb elbocsátási hullám, hirtelen eladták a nemrég vásárolt Giphy gif-platformot, és arról is olvashattunk, hogy az új mérnökök alkalmazásának tervét 30 százalékkal csökkentették a világ legértékesebb vállalatánál.
Elsősorban a fiataloknak kommunikáló cégek vándorolnak át a TikTokra a Facebookról, de sokan a szintén a Meta családba tartozó Instagramra tesznek nagyobb hangsúlyt a marketingmixükön belül
– közölte Langmár Zsuzsanna kommunikációs szakértő.
Algoritmus szelektál a Facebookon
A Facebook-tartalmak ellenőrzését a feltételezések szerint emberi erőforrás helyett egyre inkább mesterséges intelligencia végzi. Ez lehet az oka annak, hogy a felhasználók régi tartalmai kerülnek elő tömegesen, a programok ezeket villámgyorsan átfutják a feltételek alapján.
Működésük még nem tökéletes, amin az OTS szerint nem is csodálkozhatunk, hiszen a Facebook régi mottója: „A kész jobb, mint a tökéletes”. Az új pedig először a „Haladj gyorsan, törj össze dolgokat” volt, majd az alapító inkább megváltoztatta „Haladj gyorsan, de kérlek, kérlek, ne törj össze semmit”-re.
Mivel a legtöbb esetben a letiltások okait sem engedi megismerni a Facebook, a megelőzésükre még nincs működő módszer, a szabályzat betartása mellett sem.
A valódi megoldás az, ha nem a Facebookra támaszkodunk, ha van másik jól felépített hirdetési felületünk is. A hangsúlyt pedig érdemes áttennünk a saját platformjainkra, a weboldalunkra és a hírlevéllistánkra, hiszen itt mi diktáljuk a szabályokat. Azok, akik eddig kizárólag a Facebook Bolt vagy a Facebook-oldaluk felületén értékesítették a portékáikat, megfontolhatják, hogy eljött-e az ideje egy saját weboldal és webshop létrehozásának. Akik Facebook-csoportokban kommunikáltak a követőikkel, azoknak érdemes barátkozniuk a Sociall, a MeWe vagy a Vero közösségi oldalakkal, illetve akár a blog hozzászólás mezőiben is kérdezhetnek, véleményt cserélhetnek az érdeklődők egy-egy témáról
– javasolta Radó Annabella, a Langmár Kommunikáció kommunikációs szakértője.
„Mivel a Facebook a Metaverzum építésére koncentrál, a többi, korábban jól működő funkciója megszenvedi a nagy átállást. Fontos, hogy ennek tudatában tervezzék meg a cégvezetők a 2023-as marketingstratégiájukat, hogy ne építsenek bizonytalan alapra várat” – figyelmeztet Langmár Zsuzsa, a Langmár Kommunikáció vezetője.
(Borítókép: Ruzsovics Dorina / Index)
![](https://indexadhu.hit.gemius.pl/redot.gif?id=nSCbubuYpDWJZLZs0TssLrbt33Lk5kbipuiZrkg89G3.g7/stparam=skrjjshgja/fastid=eeorncrnbsilkneetelidigetojp/nc=0)