Döntött Zuckerberg: már a héten érkezik a fizetős Facebook
További Tech-Tudomány cikkek
- Rongyként nyújtható és csavarható az LG új kijelzője
- Az élet keresése közben végezhetett a marslakókkal az amerikai szonda
- Itt a nagy dobás a 4iG-től: műholdakat állítanak Föld körüli pályára
- Minden eddiginél furább hibrid szörnyeteggel rukkolhat elő az Apple
- Hamarosan képtelenek leszünk kiszolgálni az adatközpontok energiaigényét
A Meta a fizetős, ellenőrzött profilok bevezetését teszteli az Instagramon és a Facebookon. A verifikált profilokért havi 11,99 dollárt (4300 forintot) kell fizetni az interneten és havi 14,99 dollárt (5400 forintot) mobilon. Az Instagramon Mark Zuckerberg vezérigazgató bejelentette, hogy a „Meta Verified” fiók a felhasználók számára ellenőrzött jelvényt, nagyobb láthatóságot biztosít a platformokon, kiemelt ügyfélszolgálatot és egyebeket. A funkciót ezen a héten Ausztráliában és Új-Zélandon vezetik be, és „hamarosan” további országokba is megérkezik − írta meg a The Verge.
Ezen a héten kezdjük bevezetni a Meta Verifiedot − egy olyan előfizetéses szolgáltatást, amely lehetővé teszi, hogy hivatalos igazolvánnyal hitelesítsd a fiókodat, kék jelvényt kapj, és extra védelmet a magukat neked kiadni akaró fiókokkal szemben, valamint közvetlen hozzáférést az ügyfélszolgálathoz. Ez az új funkció a hitelesség és a biztonság növeléséről szól szolgáltatásainkban
– írta Zuckerberg.
A Meta Verified-regisztrációhoz a felhasználónak meg kell felelnie a minimális aktivitási követelményeknek, legalább 18 évesnek kell lennie, és be kell nyújtania egy olyan hatósági igazolványt, amely megegyezik a Facebookon vagy Instagramon szereplő nevével és fényképével. Az új ajánlat hasonló Elon Musk havi 8 dolláros Twitter Blue változatához, de a Meta megjegyezte, hogy nem fog változtatni azokon a fiókokon, amelyeket a vállalat korábbi követelményei alapján hitelesítettek.
A hónap elején bukkantak fel a pletykák
Emellett a szolgáltatásra feliratkozó felhasználók exkluzív matricákat kapnak a Történetek és a Reel-videók számára, és havonta száz ingyenes csillagot is kapnak, vagyis azt a digitális valutát, amellyel a Facebookon az alkotóknak lehet borravalót adni. A Meta megjegyzi, hogy a vállalkozások egyelőre nem igényelhetnek Meta Verified-jelvényt, és nem lehet megváltoztatni a profilnevet, felhasználónevet, születésnapot vagy profilképet anélkül, hogy ne kellene újra végigmenni az ellenőrzési folyamaton.
Amikor a szolgáltatás ezen a héten elindul Ausztráliában és Új-Zélandon, az ára 19,99 ausztrál dollár lesz az interneten és 24,99 mobilon, illetve 23,99 új-zélandi dollár az interneten és 29,99 dollár mobilon. A magasabb költség iOS-en és Androidon valószínűleg az Apple és a Google által az alkalmazáson belüli vásárlások után felszámított jutalék ellensúlyozására szolgál.
A szolgáltatásról szóló pletykák először a hónap elején bukkantak fel, amikor a TechCrunch jelentése megosztotta az Instagram forráskódjában található, fizetős verifikációra vonatkozó utalásokat. Matt Navarra közösségimédia-tanácsadó később egy képernyőfotót posztolt, ami úgy néz ki, mint az Instagram ausztrál vagy új-zélandi verziójának támogató oldala a fizetett ellenőrzéshez.
Instagram is launching its own PAID Twitter Blue-style subscription!
— Matt Navarra (@MattNavarra) February 19, 2023
'Meta Verified' membership perks:
- Verified badge ✅
- Impersonation monitoring
- Customer support
- Prioritisation in comments
- Recommendations in IG Explore page + Reels
- Exclusive stickers for IG stories pic.twitter.com/N1Naf3Hro2
Nehéz figyelmen kívül hagyni a párhuzamot a Meta Verified és a Twitter Blue között, amely utóbbit Musk hónapokkal ezelőtt indította újra. Úgy tűnik azonban, hogy a Meta egy kicsit komolyabban veszi a fiókok hitelességét, mivel továbbra is megköveteli a felhasználóktól az arcképes igazolványok benyújtását (ez korábban a Twitter esetében is így volt), és állítólag további biztosítékokat kínál a hamis fiókok ellen, bár egyelőre még nem tudni, hogy mik lesznek ezek. Valószínűleg a lépés nem fogja a hamis ellenőrzött fiókok áradatát okozni, mint ahogyan tavaly a Twitternél megtörtént.
(Borítókép: Mark Zuckerberg. Fotó: Paul Morris / Bloomberg / Getty Images Hungary)