Teljesen ingyen osztogatja tévéjét egy új gyártó
További Tech-Tudomány cikkek
- Ez a Genesis Phil Collins nélkül gyorsítja fel a robotokat
- Már évtizedek óta tudják hogy mérgező, mégis máig használják ezt a műtrágyát
- Minden idők legforróbb napjait éltük 2024-ben, de 2025-ben sem lesz sokkal jobb
- Szemet gyönyörködtető Aston Martin kerül kalapács alá
- Hallucinogén koktélt azonosítottak egy ókori egyiptomi ivóedényben
Új típusú tévé készül letarolni a Samsungot, az LG-t és a Hisense-t is, a Pluto TV társalapítója, Ilya Pozin által létrehozott Telly ugyanis olyan tévét kínál, amely úgy kompenzálja a nem létező árcédulát, hogy egy második, kisebb kijelzőn állandó reklámokat jelenít meg.
A cég ezt a vékony képernyőcsíkot „Smart Display”-nek nevezi, amelyet egy soundbar választ el a fő kijelzőtől. A Smart Display a reklámokon kívül számos widgetet is képes megjeleníteni, köztük sporteredményeket, hírfolyamot, időjárás-jelentéseket és tőzsdei árfolyamokat is – utóbbiak a kijelző bal, míg a reklámok a kijelző jobb oldalán kapnak helyet.
Bár a hirdetések nem szakíthatják meg azt, amit a fő kijelzőn néz, a Telly stratégiai vezetője, Dallas Lawrence a The Verge-nek elmondta, hogy a hirdetések mindkét kijelzőt használhatják, amikor senki nem használja a tévét.
Amikor a Színház kijelző (felső képernyő) nincs használatban, a hirdetési egység szórakoztató módon életre kelhet, összekötve mindkettőt. Szó szerint több száz dolog van, amin gondolkodunk, hogy a valaha volt legmegragadóbb hirdetési élményt hozzuk létre
– magyarázta Lawrence, később hozzátéve, hogy a cég egy Telly Rewards nevezetű programon is gondolkodik, amely a felhasználókat ajándékkártyával jutalmazza majd olyan szolgáltatásokhoz, mint a Netflix vagy a Starbucks, olyan dolgokban való részvételért, mint például a képernyőn zajló szavazások.
Annyira nem is átlagon felüli
Mindezt leszámítva a Telly tévéje kifejezetten átlagosnak mondható, az ugyanis egy 55 hüvelykes, 4K-felbontású panelt kapott. A készüléken a márka saját fejlesztésű szoftveres felülete, a TellyOS fut, mely sajnos egyetlen harmadik féltől származó alkalmazást sem támogat, így közvetlenül a Netflix, az HBO Max, a Disney+ vagy éppen a Spotify nem tölthető le rá.
Mindezzel persze a Telly is tisztában van, így a tévéhez ajándékba adnak egy Android tv-t, melyen már bármilyen szolgáltatást el lehet érni. Mindezek ellenére azonban továbbra is egy megkérdőjelezhető ajánlat marad a tévé, a folyamatos reklámnézésen kívül ugyanis a felhasználóknak mással is kell fizetniük – az adataikkal és felhasználási szokásaikkal.
This new startup wants to give you a free 55" dual screen smart tv in exchange for your viewing data.
— Morning Brew ☕️ (@MorningBrew) May 15, 2023
Created by Pluto TV co-founder Ilya Pozin, "Telly" plans to give away 500,000 TVs this year, making up for the cost of the device through advertising and affiliate revenue. pic.twitter.com/WE8L7JHFiP
Ha jobban megnézi, a tévé tetején láthat egy kitüremkedést, mely egy kamerát és egy mikrofont foglal magában. A Telly a nézési és aktivitási adatokra vonatkozó szabályzatában azt írja, hogy információkat gyűjthetnek az Ön által megtekintett audio- és videotartalmakról, a megtekintett csatornákról és a nézési munkamenetek időtartamáról, valamint arról, hogy hogyan lép kapcsolatba a tévével.
Ez magában foglalja az Ön keresési lekérdezéseit, az Ön által kiválasztott gombokat, valamint az Ön és a tévét használó más személyek fizikai jelenlétét egy adott időpontban. Amennyiben pedig úgy döntene, hogy nem kíván részt venni az adatgyűjtésben – szimplán csak azzal, hogy megtagadja az ÁSZF elfogadását, vagy azzal, hogy letakarja a kamerát –, a tévét vissza kell küldenie, vagy ki kell fizetnie annak árát és a beszerelési költségeit.