Újabb streamingszolgáltató tervezi a reklámok bevezetését
További Tech-Tudomány cikkek
- Elégett egy aszteroida a Föld légkörében
- Dán kutatók bizonyították: nem moderálják az önkárosító tartalmakat az Instagramon
- Azokkal a gázokkal mentenék meg a földet, amelyek miatt pusztulás fenyegeti
- Rengeteg új Nazca-vonalat talált a mesterséges intelligencia
- Senki sem fog örülni az Apple karácsonyi ajándékának, emelkedik egy népszerű szolgáltatás ára
A Netflix és az HBO Max után az Amazon Prime streamingóriás is azt tervezi, hogy elindítja szolgáltatásának reklámokkal támogatott szintjét, mivel tovább kívánja építeni hirdetési portfólióját, és több bevételt termelne a szórakoztatásból – írja a The Wall Street Journal.
Az ezzel kapcsolatos tárgyalások még a kezdeti szakaszban vannak, amelyek a vállalat különböző üzletágaiban lefolytatott költségcsökkentési felülvizsgálatok nyomán kezdődtek el, amelyek több tízezer ember elbocsátást eredményeztek.
A vállalat reklámpiaci részvétele a makrogazdasági kihívások ellenére is folyamatosan növekedett. A cég hirdetési bevétele 9,5 milliárd dollár volt az első negyedévben, ami 21 százalékos növekedést jelent éves szinten. Így talán nem is meglepő, hogy
A VÁLLALAT A HARMADIK LEGNAGYOBB SZEREPLŐ A DIGITÁLIS HIRDETÉSEKBŐL SZÁRMAZÓ BEVÉTELEK TEKINTETÉBEN AZ EGYESÜLT ÁLLAMOKBAN A GOOGLE ÉS A META UTÁN.
A tengerentúli gazdasági lap cikke szerint a hirdetők már alig várják, hogy az Amazon is olyan előfizetést dobjon piacra, amely jutányosabb árért cserébe reklámokat tartalmaz, követve a Netflix és az HBO példáját. A Prime Video a havi 15 dolláros Prime tagság részeként, illetve különálló előfizetésként is elérhető havi 8,99 dollárért – ami Magyarországon csak 899 forint. Ehhez a kínálathoz érkezhet egy olcsóbb, reklámokkal tűzdelt csomag.
Az Amazon már korábban is lépéseket tett annak érdekében, hogy több hirdetéssel támogatott tartalmat sugározzon a Prime Video-n, így például a sportközvetítéseket reklámok kísérik, és egyes műsorok is termékelhelyezést tartalmaznak.
A cég azt tervezi, hogy a hirdetési szünetek rövidek lesznek, egyelőre azonban nem tudni, hogy ez pontosan mennyi reklámot jelent a különböző tartalmak esetében, de az HBO Max 3-4 perces, óránkénti reklámidejéhez hasonló időkeretet jósolnak az Amazon Prime-nak is, amennyiben valóban bevezetik a szolgáltatást.