Nevet cserél a Twitter
További Tech-Tudomány cikkek
- Az Instagram ezentúl jelentősen megkönnyítheti az életünket
- Hatalmasat bakizott az Apple Intelligence, azt állította, Luigi Mangione lelőtte magát
- Egy eddig még nem látott Androidot fejlesztett a Google, azt is tudni már, min futhat majd
- Felfedezték a gekkók hatodik érzékét
- Olyan új funkciót kapott az Amazon Prime Video, amit az összes streamingplatform irigyel
A mikroblog és klasszikus közösségimédia-platform, a Twitter tulajdonosa, Elon Musk vasárnap órákig értekezett arról, hogy hamarosan búcsút intenek az összes madárnak, és ha valaki küld egy elfogadható logót, azon nyomban megtörténik az átállás. A szolgáltatás minden bizonnyal nagyon rövid időn belül lecseréli kék madaras logóját és csiripelésre utaló nevét, és ezzel mindenestül beszántják az internet egyik legismertebb brandjét.
Ez ugyan nem tűnik produktív lépésnek, de húzódik mögötte egyfajta logika.
A lángszóró
Elon Musk a Twitter előtt a Tesla elektromosautó-gyártó és a SpaceX űrvállalat milliárdos moduljaként vált közismertté. Egy régi dolga, hogy személyes brandje az X, már a PayPalt is ezen a néven akarták társaival elindítani, innen került a SpaceX nevébe, a Tesla szabadidőbatárjának, sőt saját gyerekének nevébe. Maga a Twitter hivatalos cégneve már április óta X Corp., az X.com pedig már biztosan a Twitterre mutat. A folyamat visszafordíthatatlannak tűnik.
A Twitter brand végének története oda nyúlik vissza, hogy kisebb jogi huzavona után Elon Musk tavaly októberben megvásárolta a szolgáltatást, és hozzálátott, hogy nyereségessé tegye azt. Mindez hatezer alkalmazott elbocsátásával, minden potenciálisan pénzzé tehető alkalmazás fizetőssé alakításával és botrányok sorával járt. A felhasználók és a hirdetők egy része is otthagyta a platformot. Ennek ellenére az őrült felforgató képére Musk – amennyire lehet – folyamatosan rájátszik, vasárnapi bejegyzésében is úgy fogalmazott, hogy hamarosan hegesztőlámpákkal vágnak az irodaháznak, hogy a régi madaras logót mindenhonnan levágják vagy leégessék.
A megtépázott márka júliusban kapott egy újabb döfést a 2014-ben egy SpaceX rakétán felrobbant Facebook-műhold miatt évek óta zabos Mark Zuckerberg és a Meta irányából, akik Threads néven indítottak egy konkurens szolgáltatást. A Threads öt nap alatt a világ leggyorsabban növekedő alkalmazásává vált, bár az elmúlt napokban kicsit kifogyott belőle a gőz. A Twitter-klón aktív felhasználóinak száma az impozáns indítás után két héttel megfeleződött, és nem kizárható, hogy Musk emiatt lendült most akcióba.
Totális rendszer
A névcsere és az új brand bevezetése egy régóta érlelődő döntés. Elon Musk lényegében a kínai Tencent pályáját próbálja lemásolni vele. A Tencent egy egyszerű csevegőprogramból indulva fejlődött az egymilliárd aktív felhasználóval rendelkező WeChatté, de ma már nemcsak csevegőprogram, hanem közösségi oldal, online fizetési rendszer, képmegosztó, játékfejlesztő, taxirendelő, személyi igazolvány és szó szerint minden. A céget a „minden alkalmazásnak” nevezett szuperalkalmazás a világ legnagyobb cégeinek toplistájára emelte, jelenleg az Exxon olajvállalat és a Walmart áruházlánc közelébe, félezer milliárd dollárhoz közelítő piaci értékkel.
A Tencent 5 százalékos részesedésével nemcsak egy fontos Tesla-részvényes, de inspiráció is. A tavalyi felvásárlás óta tudni lehetett, hogy az Elon Musk által elképzelt X a WeChathez hasonló mindenes alkalmazás lesz, ez az, amiben a Twitter most feloldódik.
A Google és az Apple is konvergál ahhoz a digitális környezethez, amiben szinte minden elintézhető, ami az élethez szükséges, Kínából teljesen kifejlett formában gyűrűzik be ez a trend, de hogy Musk rendelkezik-e azzal, ami a nyugati meghonosításához szükséges, arra nem mernénk mérget venni.