Elon Musk ismét kiverte a biztosítékot a felhasználóknál
További Tech-Tudomány cikkek
- Rongyként nyújtható és csavarható az LG új kijelzője
- Az élet keresése közben végezhetett a marslakókkal az amerikai szonda
- Itt a nagy dobás a 4iG-től: műholdakat állítanak Föld körüli pályára
- Minden eddiginél furább hibrid szörnyeteggel rukkolhat elő az Apple
- Hamarosan képtelenek leszünk kiszolgálni az adatközpontok energiaigényét
A napokban tárgyalt Benjamin Netanjahu izraeli miniszterelnökkel Elon Musk, a megbeszélésen utóbbi új játszóterének, az X-nek a jövőjére is kitértek. Mint kiderült, Musk egyáltalán nem zárkózik el attól, hogy a jövőben a felhasználóknak fizetniük kelljen azért, hogy az X-et böngésszék – sőt szerinte ez egy elengedhetetlen lépés lenne a botok kiszűrésének érdekében, írja a Tech Chrunch.
Ez az egyetlen mód, amit el tudok képzelni a hatalmas botseregek kiűzésére. Egy bot üzemeltetése egy fillér töredékébe kerül – nevezzük egy fillér tizedének – azonban ha egy profil működtetéséért már egy minimális összeget is fizetni kellene, a botok fenntartása az egekbe szökne. Ráadásul minden alkalommal, amikor egy botkészítő újabb hamis profilokat szeretne regisztrálni, egy újabb fizetési módra lenne szüksége, ami már sokkal nehezebben kivitelezhető
– fogalmazott Musk.
Azt, hogy ez az újonnan belengetett előfizetési díj mikor aktiválódna, illetve, hogy pontosan hány dollár körül állna meg, egyelőre nem tudni, Musk azonban úgy fogalmazott, hogy mindenképp „kis összegekkel” terveznek. A beszélgetés során Musk az X látogatottsági adatait is megosztotta, megjegyezve, hogy az oldalnak már 550 millió havi felhasználója van, akik naponta 100–200 millió posztot generálnak.
Ahogy arról mi is beszámoltunk, a vállalat az elmúlt hónapokban lépten-nyomon arra ösztönzi a felhasználókat, hogy fizessenek az X használatáért. Ennek okán vezették be például az X Premiumot (korábban Twitter Blue-t), ami havi 8 dolláros vagy évi 84 dolláros előfizetésért cserébe számos funkciót kínál, például a posztok szerkesztésének lehetőségét, a keresésben és a beszélgetésekben kiemelt rangsorolást, valamint a hosszabb posztok írásának lehetőségét.
Azzal persze, hogy jelenleg hány Prémium-előfizetőjük van, már nem dicsekedett Elon – független kutatások szerint az X Premium egyáltalán nem érdekli a felhasználókat, a felmérések szerint körülbelül 830 ezer aktív előfizetője lehet a szolgáltatásnak.
Nem most először haragítja magára a felhasználókat
A Twitter brand végének története oda nyúlik vissza, hogy kisebb jogi huzavona után Elon Musk tavaly októberben megvásárolta a platformot, és hozzálátott, hogy nyereségessé tegye azt. Mindez hatezer alkalmazott elbocsátásával, minden potenciálisan pénzzé tehető alkalmazás fizetőssé alakításával és botrányok sorával járt,
a felhasználók és a hirdetők egy része is otthagyta a platformot.
A megtépázott márka júliusban kapott egy újabb döfést a 2014-ben egy SpaceX rakétán felrobbant Facebook-műhold miatt évek óta zabos Mark Zuckerberg és a Meta irányából, akik Threads néven indítottak egy konkurens szolgáltatást.
A Threads öt nap alatt a világ leggyorsabban növekedő alkalmazásává vált, azóta azonban kiderült, hogy az X nyomába sem érhet, a Meta koppintására ugyanis amilyen gyorsan érkeztek, ugyanazon sebességgel távoztak is a felhasználók – így a Threads miatt egyáltalán nem kell Musk feje fájjon, ennek ellenére azonban mégis folyamatosan a felhasználók lehúzásán töri a fejét.