Egy statisztika, amelyben az Unió élmezőnyébe tartozik Magyarország
A közösségi hálózatok az elmúlt években egyre nagyobb hatással voltak mindennapi életünkre. A közösségi hálózati média bármely ágában részt vevők (felhasználói profil létrehozása, üzenetek vagy egyéb hozzászólások közzététele a Facebookon, X-en, Instagramon, Snapchaten, TikTokon stb.) aránya az uniós polgárok körében átlagosan 59 százalék volt az Eurostat mérései szerint.
Ami a részt vevő uniós egyének arányát illeti, Dánia volt az az ország, amely 91 százalékkal a legmagasabb arányt jelentette, majd Ciprus (83 százalék) és Magyarország (81 százalék) következett.
A közösségi hálózatokban való részvétel legalacsonyabb százalékos arányát Franciaország (44 százalék), Németország (49 százalék) és Olaszország (53 százalék) jelentette.
A 273 uniós régióból 224-ben a közösségi hálózatokban való részvétel meghaladta az 50 százalékot. A legmagasabb arányt 5 dán régióban regisztrálták:
- Midtjylland: 93 százalék;
- Hovedstaden – a főváros régiója: 92 százalék;
- Syddanmark: 90 százalék;
- Nordjylland és Sjaelland: mindkettő 89 százalék.
Más uniós régiók is magas arányban használják az internetet a közösségi médiára, például a három magyarországi régió,
Budapest (86 százalék), Közép-Magyarország (85 százalék) és Pest (84 százalék), valamint a hollandiai Flevoland szintén 84 százalék.
A legalacsonyabb, 40 százalék alatti arányokat elsősorban Franciaországban és Németországban regisztrálták. Franciaországban Guyane (22 százalék), Martinique (29 százalék), Guadeloupe (30 százalék), Bretagne (38 százalék), Haute-Normanda (39 százalék) és Bourgogne régió (40 százalék). Németországban Sachsen-Anhalt (35 százalék), Brandenburg (36 százalék), Thüringia (38 százalék) és Mecklenburg-Vorpommern (40 százalék) régiók voltak ezek.