Érkezik a fizetős Google Chrome
Számos kisebb internetes böngésző kínál előfizetési lehetőséget – például azért, hogy automatikusan kiszűrjék a reklámokat, vagy hogy garantáltan privátak maradjanak netezési szokásaink – a nagyobb vállalatok esetében azonban eddig nem volt arra jelentősebb példa, hogy egy előfizetésért cserébe valami pluszt adnának a felhasználóknak – eddig.
A Google ugyanis úgy gondolta, hogy elérkezett az idő, hogy még több pénzt szerezzenek,
ezért elindították a Google Chrome, a világ legnépszerűbb böngészőjének előfizetéses változatát, a Chrome Enterprise Premiumot.
A jó hír, hogy az előfizetéses modell egyelőre csak a nagyvállalati ügyfelek számára érhető el, a rossz azonban az, hogy vélhetően idővel az alap Chrome-ban is megjelenik.
Az előfizetés persze nem kötelező, cserébe azonban a Google jelenleg extra védelmi vonalakat, adatvesztés elleni védelmet, illetve hatékonyabb kártevő-detektálást ígér amellett, hogy az adathalász oldalakat is hatékonyabban szűrik az Enterprise Premium tagok számára.
Ezeken túl a vállalati rendszergazdák egy sokkal részletesebb menüben menedzselhetik a Chrome viselkedését, illetve sokkal több adatot kapnak azzal kapcsolatban, hogy kiderítsék, egy esetleges kibertámadás során milyen adatokhoz férhettek hozzá a bűnözők – illetve hogy azokat milyen útvonalakon szerezhették meg.
(Borítókép: Thomas Trutschel / Photothek / Getty Images)