Az Instagram lecsapna a rivális platform felhasználóira
A tartalomjavaslat rendszerében, különösen a Reelsen (a rövid formátumú videószolgáltatásban) végrehajtott változtatások az eredeti tartalmat részesítik előnyben, és „minden alkotónak egyenlő esélyt adnak az áttörésre”.
Szakértők szerint a Meta tulajdonában lévő platform megpróbálja lemásolni azt, ami a TikTokot sikerre vitte, most, hogy Amerikában egyre komolyabban foglalkoznak ez utóbbi betiltásával.
A BBC beszámolója szerint az Instagram képviselői közzétették, hogy korrigálják a tartalom ajánlására vonatkozó korábbi megközelítésüket, ami előnyben részesítette a nagyobb követőkkel rendelkező fiókokat és az „összesítőket”, amik más alkotók tartalmait újra megosztják. A változásokat a következő hónapokban vezetik be.
A TikTok személyre szabott algoritmussal operált, és ez tette olyan népszerűvé a feltörekvő alkotók között. Ezt igyekszik lemásolni a Meta most, hogy Amerikában veszélybe került az oldal. Úgy tűnik, az Instagram a TikTok betiltása esetén az alkotók fő platformjává akar válni. De néhány szakértő szerint az Instagram-változtatások már nem érdekesek azoknak a felhasználóknak, akik belefáradtak a gyakori platform- és algoritmusváltásokba.
AZ INSTAGRAM TÚL SOKAT VARIÁL, ÉS EZ FÁRASZTÓ.
Egy filmrendező, Travis Meadors például azt mondta: szereti az Instagramot, itt lett népszerű a közönsége körében, de az elérés folyamatos ingadozása és a lassú növekedés miatt nem éri meg rááldozni az időt.
Az új változtatások szerint az olyan fiókok, amik nem saját gyártású tartalmat tesznek közzé, vagy amelyeken anyagokat szerkesztenek, nem fognak szerepelni a felhasználók számára ajánlott területeken, például a Felfedezésben.
Az Instagram kedvező lehetőségekkel vonzaná magához az eredeti alkotókat, de nem egyedül a Meta próbál profitálni a TikTok nyomorából. Az Amazon tulajdonában lévő népszerű, élő közvetítési platform, a Twitch nemrégiben minden felhasználó számára elérhetővé tette saját TikTok-stílusú rövid videófolyamát.