Előd
8 °C
17 °C

Néha úgy érzed, mintha két valóság létezne?

Több infó

Támogasd a független újságírást, támogasd az Indexet!

Nincs másik olyan, nagy elérésű online közéleti médiatermék, mint az Index, amely független, kiegyensúlyozott hírszolgáltatásra és a valóság minél sokoldalúbb bemutatására törekszik. Ha azt szeretnéd, hogy még sokáig veled legyünk, akkor támogass minket!

Milyen rendszerességgel szeretnél támogatni minket?

Mekkora összeget tudsz erre szánni?

Mekkora összeget tudsz erre szánni?

A depresszió megelőzésében is segíthet a mediterrán étrend

2018.09.26. 16:28

A depresszió megelőzésében is segíthet a mediterrán étrend egy új kutatás szerint – írja az MTI a BBC nyomán.

A Molecular Psychiatry szaklapban közölt tanulmány szerzői az utóbbi nyolc év 41 tanulmányát elemezték. Az eredményeik alapján a gyümölcsök, zöldségek, gabonaételek – köztük teljes kiőrlésű kenyér- és tésztafélék, barna rizs –, olajos magvak, olívaolaj és kevés hal, hús, illetve tejtermék fogyasztásán alapuló étrend a kedélyállapotra is hatással van.

A University College London kutatócsoportját Camille Lasalle vezette, aki elmondta, hogy az eddigi bizonyítékok azt mutatják, lehetnek ételek, amelyek csökkentik a depresszió kockázatát, noha egyelőre nincsen elegendő teszteredmény, amely ezt igazolná. Szakértők szerint

szigorúan ellenőrzött klinikai tesztek nélkül nem tudható, mekkora hatása lehet a mediterrán étrendnek a depresszióra.

Az étel és a kedélyállapot közötti összefüggést nehéz megmagyarázni, mert sok más tényező is szerepet játszhat ebben. A depresszió többek között étvágyvesztést okozhat, és aki nagyon rossz kedvű, nem is törődik magával megfelelően. A boldog ember nagyobb eséllyel él egészségesen, többek között kevesebb alkoholt fogyaszt, amely köztudottan hajlamosít a depresszióra. Lehetséges, hogy az egészségtelen – túlcukorozott, erősen feldolgozott – ételek fogyasztása növeli a depresszió kockázatát, ezért fontos, hogy ezek a fogások kikerüljenek az étrendből.

Széles körben elfogadott nézet, hogy szoros a kapcsolat a között, amit eszünk és ahogy érezzük magunkat, a vércukorszint például hat a kedvünkre és az energiáinkra. Ha azonban az ember depressziót vagy szorongást él át, nehéz az egészségre figyelni, de az is lehet, hogy az ember ilyenkor káros megküzdési stratégiákhoz – alkoholhoz, drogokhoz – folyamodik. Ebben az esetben a gyógyulás más módjai, a terápia vagy a gyógyszerek lehetnek segítségére

– mondta Stephen Buckley, a Mind nevű, mentális egészséggel foglalkozó alapítvány munkatársa.

A hagyományos mediterrán étrend kutatói korábban kimutatták, hogy ez a diéta csökkentheti a 2-es típusú cukorbaj, a magas vérnyomás és a magas koleszterinszint kockázatát, amelyek szív- és érrendszeri zavarokhoz vezethetnek. Azt is megállapították már, hogy akik komolyan betartják az étrendet, tovább élnek, és nem valószínű, hogy túlsúlyosak lesznek.