További Tudomány cikkek
- Magyar fejlesztés forradalmasíthatja a napelemparkok telepítését
- Eddig ismeretlen fajokat és hegyeket is találtak a víz alatt és a víz fölött is
- Van, aki még a szekrény hátuljában árválkodó bögrét is megsajnálja
- Olyan meleg az összes óceán, hogy kifehérednek a korallok
- Kiderült az igazság a Pfizer- és Moderna-vakcinákról
Az eljárás különlegessége, hogy az autó egyes alkatrészei egy egérkattintással eltüntethetők a képről |
Az eljárás különlegessége, hogy az autó egyes alkatrészei egy egérkattintással eltüntethetők a képről, vagyis a belső, eredetileg takarásban lévő elemek viselkedése is nyomon követhető. A Mercedes-Benz személygépjármű-tervezési igazgatója, Bharat Balasubramanian így dicsérte a vitruális megjelenítés előnyeit a valósággal szemben: "Az autó szerkezetének változásait sokkal jobban átlátjuk virtuálisan megjelenítve. A valódi töréstesztet megörökítő nagysebességű kamera képei sokkal kevesebbet mutatnak. Másrészt így sokkal több változatban végrehajthatjuk ugyanazt a kísérletet, anélkül, hogy egyetlen Mercedest fel kellene áldoznunk."
Amíg korábban a tapasztalatszerzés céljából autók százai száguldottak neki az akadályoknak, ma már 40 valódi ütközés is elegendő. A többi kísérletet számítógépen hajtják végre, hiszen a virtuális modellek viselkedése - hála a tulajdonságaikat leíró részletes adatbázisoknak - egyre közelebb kerül a valósághoz.
Egy teljes ütközés elemzése 80 óráig is eltarthat |
Ennek ellenére egy teljes ütközés elemzése 80 óráig is eltarthat. Ezt a hosszú feldolgozási időt az okozza, hogy az egyre gyorsabb és erősebb számítógépekkel szemben állandóan növekszik a feldolgozandó adatmennyiség is. Hiszen a virtuális ütközések "minőségét" javítandó egyre sűrűbbre szövik a digitális autómodellt befoglaló koordinátahálót.