Egy ingatlanprojekt marketingje 1935-ből

2009.02.26. 11:30

 

Azt már láthattuk milyen volt a városmarketing a két világháború között. Most nézzük milyen volt egy ingatlanprojekt reklámja a harmincas években! A csepel-sziget.hu-ra egy remek galériát pakoltak fel, mely a frissen parcellázott Királyerdő prospektusát tartalmazza. Már maga a borító is pompás, pont ugyanolyan - "kikapcsolódás a mindennapok rohanó világából" - életérzést sugall mint mai társai, amire benn is számos utalás van pl. "pihenhetünk a lombok széles árnyékában, birtokba vehetjük a Dunát és fürdőzve, csónakázva élhetünk a nap örömeinek". A párhuzamok később is folytatódnak az "ózondús levegővel" és társaival. Különösen vicces a "gyönyörű erdő" "öreg fáiról" és "gazdag flórájáról" szóló rész, miközben egy telepített akácosról és fenyvesről van szó. Ám vannnak benne igazán meglepő részek. Erről a szövegről például nem mondanám meg, hogy 70-80 évvel ezelőtti:

 

"parcellázása teljesen eltér a megszokott sablontól. Más a beosztása, területelhelyezése, úthálózata. Mellőzi az amerikai stílusú, rideg hatású egyenes vonalakat és a terepalakulásokhoz alkalmazkodik"

 

Az viszont mai szemmel furcsa, hogy a prospektus szerint milyen nagy előny, hogy a talaj homokos, kavicsos, így jelentős mennyiségű építőanyagköltség takarítható meg!

 

A dolog szépsége, hogy a Magyar Hollandi Biztosító Rt. (hm... egy holland biztosító magyarországi ingatlanprojektje? Ilyen ma is van szép számmal) életbiztosítással egybekötött megoldással kínálja az ingatlanokat. A pénzügyi konstrukciót nem részletezem, a prospektusban oldalakon át olvasható, de oylan előnyös részleteket tartalmaz, mint például:

 

4. Ha azonban az elhalálozás az első éven belül hevenyfertőző betegség következtében következnék be (u. m. himlő, vörheny, diftéria, orbánc, tifusz, vérhas, kolera, gyermekágyi láz, veszettség), úgy az első pontben jelzett visszatérítés helyett a telekparcellát minden további díjfizetés nélkül azonnal átruházzuk a kedvezményezettre.

 

További jó böngészést!