Milyen lett volna a kettes metró az eredeti tervek szerint? Hárommal több megálló, na meg ugye ott a Márkus park...
Régi filmhíradókat nézni mindig öröm, főleg, ha szórakoztató kommentárok vannak hozzájuk. Ez meg aztán kiváltképp érdekes. Már 4:10-nél is, ahol szovjet és magyar mérnökök egy egészen hajmeresztő metróhálózat-térkép fölé hajolnak értő szemmel, de 4:50-től még inkább. (A videó elvileg beágyazható, nekem nem sikerült. Meg egy screenshotot se lőni róla*, ha valakinek megy, mondja el, hogy kell. És vigyázat, azonnal indul!)
Ahogy Szakadáskapcsoló megjegyezte az Index fórumán:
- tervezett Kerepesi út állomás a Stadion és a Keleti között
- tervezett Rákóczi út állomás a Keleti és a Blaha között
- Márkus-park nevű állomás az Astoria helyén - ez utóbbi nemcsak a neve miatt lepett meg, hanem azért is, mert ezek szerint 1953-ban már tervezték a megépítését, amit később elvetettek, aztán mégis megépítették.
És akkor még ott van a Szent István téri megálló (meglepő, hogy ez maradt a neve) a Deák és a Kossuth tér között. Már-már 4-es metró sűrűség.
A műsort érdemes továbbnézni, hiszen a Népstadion és a Sztálin híd építése is benne van. Ez volt ez első híd, amelyen "kerékpárosok számára külön pálya van".
A régi metróálmokról itt van egy összefoglaló az Urbanistán, a jelenlegiekről pedig itt.
*
- Ezúton mondok köszönetet Miminek és Tóth Norbinak, hogy bevezettek a printscreen-készítés rejtelmeibe!
Rovataink a Facebookon