Percről perce a Normafáról

2013.10.25. 10:35

Egy lakossági fórumon ülök a MOM Művházban, ahol egy rakás érintett ott van: Pokorni Zoltán a polgármester Vincze P. Márton miniszterelnöki megbízott, Musicz László (Natura 2000), Halmos Gergő (Madártani Egyesület), Csorbáné Bolega Erika (sátoraljaújhelyi Zemplén Kalandpark), Kaszó Klára (Magyar Sí Szövetség), Monspart Sarolta tájfutó.

Frissítve: akkor szépen idekopiztam az egész közvetítést, hogy el tudjátok olvasni. Ha lesz időm, ez alapján leírom a véleményem az egész fejlesztésről! Addig bogarásszátok a tweeteket (természetesen fordított időrendi sorrendben vannak).

  • Urbanista ‏@urbanistablog25 Oct

    Muszaj itt hagynom az egeszet. Ha lesz idom, átkopizom a tweeteket egy kerek posztba. Koszonom a figyelmet!

  • Urbanista ‏@urbanistablog25 Oct

    Egy PM-képviselő szerint olyan mintha hazamennénk és koszosak lennének a falak, meg le kéne vinni a szemetet, erre ráhúznának egy emeletet

  • Urbanista ‏@urbanistablog25 Oct

    Hol lehet víztározó a hóágyúzáshoz? Pokorni szerint a Sport Hotel melletti rész önkoris parkoló, ami alá mehetne

  • Urbanista ‏@urbanistablog25 Oct

    Lesz egy rendőrörs és idényben egy mentőállomás is (Vincze P.)

  • Urbanista ‏@urbanistablog25 Oct

    @urbanistablog Gálhidi László volt, ha jól hallottam

  • Urbanista ‏@urbanistablog25 Oct

    Az az elem, ami eddig mindenkinek tetszett a csomagmegörző

  • Urbanista ‏@urbanistablog25 Oct

    Egy erdőökológus beszél a #wwf-től: nézzük meg mit tettek a Dobogókővel, ez a veszély fenyeget

  • Urbanista ‏@urbanistablog25 Oct

    Ingyenes lesz e a parkolás? Nem tudni még, de a fizetés az szabályozza, hogy ne ott tárolja ott senki az autóját

  • Urbanista ‏@urbanistablog25 Oct

    Az.biztos, hogy új.fogasokat kell venni. Villamosüzemmódjuk is lesz. 14 perc lesz a.menetidő a Széll Kálmán térről és 7 percenként jár majd

  • Urbanista ‏@urbanistablog25 Oct

    Nem is volt kérdés. Remek. Közben a fogas meghosszabbításáról beszél Pokorni: most 2-3 verziót vázol, de ezt jobb lenne lerajzolni

  • Urbanista ‏@urbanistablog25 Oct

    Jaj. Elkezdődött a lakossági fórum része. Egy bácsi tíz perce teszi fel a kérdést és csak nem.ér a kérdőjelhez.

  • Urbanista ‏@urbanistablog25 Oct

    Fontos: legyen más hely is, ne csak a Normafa. Vannak még fejleszteni való helyek Budán és akár Pesten is, nem egy nagy központi hely kell

  • Urbanista ‏@urbanistablog25 Oct

    Szerinte futópálya fölösleges, tök jó a föld. Maradjon olcsó büfé, nem mindenki gazdag hegyvidéki lakos.

  • Urbanista ‏@urbanistablog25 Oct

    Pompás standup, Normafáról nincs szó, de jól szórakozom. Lényeg: ne csak a sízésről essen szó. Hósport is több van, nemhogy a többi évszakos

  • Urbanista ‏@urbanistablog25 Oct

    Azt mondja minden kutyaszart ismer, aztán áttér a fokhagymaseggekre. Ezután a hogyan pasizzunk a Margitszigeten jön.

  • Urbanista ‏@urbanistablog25 Oct

    Monspart Sarolta a nagy futások történetét.foglalja össze Zalán futásától. II. Lajos duatlont.nyomott szerinte

  • Urbanista ‏@urbanistablog25 Oct

    Most egy rtl bejátszás van arról, hogy a 155 és a 90-es busz kombójával lehet csak visszajutni a pálya tetejére

  • Urbanista ‏@urbanistablog25 Oct

    Edig ez az.előadás eddig a legnagyobb bullshit: munkahelyteremtés, életpályamodell, magyar gazdaság, síiparág fellendítése. Hátrány nincs!

  • Urbanista ‏@urbanistablog25 Oct

    Szerinte Bécsben is milyen jó, hogy ki lehet éni 35 perc alatta belvárosból a síeléshez. Vagy ott van Zágráb

  • Urbanista ‏@urbanistablog25 Oct

    Kaszó Klára a Magyar Síszövetség elnöke 10 perce beszél tök másról. Ott tart hogy az anyukája hány évesen nyert evezős vébét

  • Urbanista ‏@urbanistablog25 Oct

    Szünet előtt Monspart S. tornáztatja a népet. Mindenki mozog a székén én punkos lázadással, rossz testtartással gépelek. De azért tetszik

  • Urbanista ‏@urbanistablog25 Oct

    Nem kellett volna mindenhol lábakra állítani, de így termeszetkímélőbb. Az egész az önkormányzaté, övék a bevétel

  • Urbanista ‏@urbanistablog25 Oct

    Csorbáné Bolega Erika (Zempléni Kalandpark): a sátoraljaújhelyi libegő 10 évig csak úgy volt, aztán megépült a bobpálya. Natura2000 terület

  • Urbanista ‏@urbanistablog25 Oct

    Downhill-pálya a libegő alatt oké lehet. Mit adhat egy természetvédelmi terület? Tiszta víz, levegő, eróziómegelőzés, rekreáció, körny.nev.

  • Urbanista ‏@urbanistablog25 Oct

    Ami nem tetszik nekik: infrastruktúrafejlesztés, vonalas cuccok bob, ülőlift, hóágyúzás, pályagépek, forgalomnövekedés, éjszakai világítás

  • Urbanista ‏@urbanistablog25 Oct

    Ami összeegyeztethető: nem intenzív sport, hagyományos kaszálás, természetes hó használata, kirándulás, szabályozott kerékpár

  • Urbanista ‏@urbanistablog25 Oct

    Ami fontos, hogy ez egy speciális természetvédelmi terület, mert egy kis sziget a városon belül. Változatossága adja az értékét emelett

  • Urbanista ‏@urbanistablog25 Oct

    Most jön Halmos Gergő, a @MME_BirdLife ügyvezető igazgatója, aki egy csomó természetvédelmi szervezetet képvisel most

  • Urbanista ‏@urbanistablog25 Oct

    Amik értékesek, azok a hegyi gyepek. A régi sípáyák visszaállítása előnyös lehet természetvédelmi szempontból. A turizmus irányítása is (+)

  • Urbanista ‏@urbanistablog25 Oct

    Bobpálya? 11 van Magyarországon, több Natura2000-ben. Ezeket vizsgálták. Lehet kis hatásokkal, de kell beépítés, kiszolgáló létesítmény stb.

  • Urbanista ‏@urbanistablog25 Oct

    Honnan menjen a libegő? Harangvölgytől? Fácánvendéglőtől? Megvizsgálják, h melyik az előnyösebb, van-e előnyös (180 m szint, 7-800 m hossz)

  • Urbanista ‏@urbanistablog25 Oct

    1901 óta kevesebb a hó és a hideg napok száma - ezt figyelembe kell venni

  • Urbanista ‏@urbanistablog25 Oct

    Változások az 50-es évek óta: irtásrétek, gyepek beerdősültek, becserjésedtek Ez természetes szukcesszió, de számos faj ezért szorult vissza

  • Urbanista ‏@urbanistablog25 Oct

    Ami pozitív: #wwf és Pilisi Parkerdő együttműködése: kaszálás, favágás összehangolva a természetvédelmi érdekekkel.

  • Urbanista ‏@urbanistablog25 Oct

    Természeti terhelések: téli sportok, autók (parkolás és védett fajok elgázolása), tűzrakás, szemetelés, hajláktalantanyák, downhill stb.

  • Urbanista ‏@urbanistablog25 Oct

    Itt nem azért vannak odvas, elöregedett fák, mert hanyagul van kezelve az erő, ezek a madarak és deevérek miatt vannak (utóbbiból 16 faj)

  • Urbanista ‏@urbanistablog25 Oct

    AMik ritkábbak/fokozottan védettek: darázsölyv (!) hamvas küllő, kék galamb, örvös légykapó, fekete harkály stb.

  • Urbanista ‏@urbanistablog25 Oct

    Rajta kívül 44 védett lepke van, meg védett bogarak is, a "örök erdőknek" kösznhetően. 70 madárfajt mutatak ki eddig (tavasszal bővülhet)

  • Urbanista ‏@urbanistablog25 Oct

    Az igazán menő védett állat a csíkos boglárka. Ez egész Magyarországon csak itt (!) él.Ő az: http://hu.wikipedia.org/wiki/Cs%C3%ADkos_bogl%C3%A1rka 

  • Urbanista ‏@urbanistablog25 Oct

    A terület jelölő faja a leánykökörcsin, de összesen 34 védett növény faj van a területen. A méhbangó amúgy ez: pic.twitter.com/c0BgpabFZf

  • Urbanista ‏@urbanistablog25 Oct

    Csíkos boglárka és a méhbangó a két legértékesebb faj a területen. Off: Na hányan tudjátok mik ezek? :)

  • Urbanista ‏@urbanistablog25 Oct

    Musicz László (Natura 2000) most bemutatja a hatástanulmányt készítő csapatot. A hatástanulmány csak jövőre készül el, most ez egy előzetes

  • Urbanista ‏@urbanistablog25 Oct

    Röviden: Vincze P. szerint az átalakítás lényege a káosz felszámolása, és a rengeteg baleset számának csökkentése

  • Urbanista ‏@urbanistablog25 Oct

    Vincze P. Márton szerint az a baj, h rendezetlen az egész, mert nincs parkoló, az ott élők nem bírnak kiállni a kocsijukkal

  • Urbanista ‏@urbanistablog25 Oct

    Na megjöttem, Pokorni a cincérekről beszél, megpróválom felvenni a fonalat

  • Urbanista ‏@urbanistablog25 Oct

    Jó reggelt, ma a MOM művházban, az egyik legjobb magyar szocreál épületben fórumoznak a Normafáról. Persze késem de amint odaérek közvetítek