Nem tudják átverni a turistákat a Parlament látogatóközpontjában, ezért szomorúak és hőzöngenek a turisztikai szakemberek

2014.07.02. 15:07

forgóajtó

 

A látogatóközpont bejárata a megnyitás előtt - fotó: Wachsler Tamás

Komolyan azt hittem rosszul olvasom, mit ír a turizmus.com az Országház tegnap átadott új látogatóközpontjáról. Miután megdicsérik a klasszul kialakított, hiánypótló egységet, rátérnek a cikk felét kitevő lényegre (kiemelés tőlem):

 

"Az utazási irodai szakember öröme azonban nem felhőtlen. Attól tartanak, hogy saját turistáikkal kerülnek konfliktusba az általuk közvetített és a helyszínen jól láthatóan kiírt jegyárakban mutatkozó különbség miatt. A látogatóközpont ugyanis sem jutalékot, sem csoportos kedvezményt nem biztosít a számukra, a szolgáltatásukért felszámított felár viszont kiválthatja a turisták haragját. A csoportok tagjai ugyanis – az eddigi gyakorlattól eltérően személyenként kapnak jegyet, s nem akarják belátni például azt, hogy az iroda garantálja nekik a bejutást, míg, ha maguk próbálkoznának, akkor lehet, hogy napokig nem jutnának be az általuk választott nyelvű, s limitált létszámmal induló, spontán csoportokba."

 

Tehát röviden a lényeg: a hülye turista úgysem érti meg, miért kell az utazási irodának fizetni, mert azok olyan magasröptű dolgok, amiket egyszerű földi halandó föl nem foghat.

Ezért inkább az egyszerűség kedvéért azt mondják nekik, hogy ez a belépés ára, a többi nem a te dolgod.

Erre jön a gonosz látogatóközpont, amelyik elárulja, hogy valójában mennyibe is kerül a jegy. Skandalum!

Nem hamukázhatnak szegény utazási irodák tovább - amit persze csak és kizárólag a látogatók érdekében tették eddig is.

Meg kell a szívnek szakadni!