Marad a Nyugati téri felüljáró-förmedvény? FRISSÍTVE

2014.09.16. 13:32

A legtöbb szépérzékű ember abban bízott, hogy záros határidőn belül lebontják a Skála Metró mellett a Nagykörút felett átívelő rusnya, tájidegen hidat.  (Amelyik a Bajcsy-Zsilinszky utat köti össze a Váci úttal.)

Pedig sutyorogtak a felüljárót kiváltó alternatív megoldásról. Villamosjáratról a Bajcsyn, stb. Felejtsük el, ma már mindez a múlt, avagy ma úgy kezdődött el a jövő, hogy a múltat konzerválja.

Ma írta ki ugyanis a BKK a közbeszerzést a felüljáró híd felújítására (egészen pontosan: az Európai Unió Hivatalos Lapjának közbeszerzési hirdetményei között ma tették közzé a szeptember 11-én feladott hirdetményt) a műszaki leírásban részletesen rögzített alábbi feltételek szerint:

Budapest V., VI., XIII. kerület, Nyugati téri közúti felüljáró (a híd hossza: 261 méter + 2 x 82,0 m hosszú támfalas rámpa, legnagyobb nyílásköz: 40 méter; tíztámaszú, feszített vasbeton szerkezetű híd) a Szent István körút és a Teréz körút felett, a Bajcsy-Zsilinszky út és a Váci út vonalán.

 Ha felújítják – márpedig most már nagyon úgy néz ki–, akkor az még legalább ötven évig állni fog  (hacsak időközben nem lesz Budapest ostroma 2, de akkor meg inkább maradjon még kétszáz évig).

Nincs az a döntési pozícióba kerülő politikus, aki néhány évtizeden belül újra megbolygatna egy ekkora beruházást, és hát utólag, valóban pazarlás lenne lebontani.

Most viszont megvalósítható lenne akár a felújítás összegéből kiváltani másképp.

Egy zárt levelezési listán valaki így kommentelte a hírt: 

Matuska Szilveszter, hol vagy?  

Nem duzzogok tovább, és hát az enyém csak egy vélemény a sok közül. Érdekelne, hogy az olvasók között akad vajon olyan is, aki esztétikusnak tartja ezt a felüljárót?

FRISSÍTVE: Posztunkra a BKK is reagált, mint elmondták, a felüljárót ugyan lehet, hogy felújítják, de attól még le is bonthatják. Részletek itt.